GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

heaven knows I am miserable now

2014-10-22 | 22:13:58 | Egocentrerat&Vardagligt

Ozzy gör en ganska perfekt min för hur jag känner just nu.
 
Sju års olycka kanske inte bara är en skröna utan ett sant faktum?
Fast jag hoppas inte det.
Jag tycker det har varit rejält tufft i flera år nu men 2014 kan mest gå och ta sig i röven tycker jag.
 
Som jag nästan som ett mantra upprepat här på bloggen så försöker jag verkligen att se det positiva i det lilla och tanka energi och kraft i små små lyckorstunder när de dyker upp eller försöka se dom, greppa dom.
Men nu känns det som om orken och energin på riktigt börjar ta slut.

När saker inte löser sig utan ständigt slår omkull en och rycker undan mattan, ger en små örfilar och skapar oro utan dess like.
 
2014 spelar på hela känsloregistret . Många glada fina stunder absolut men..
Rädsla, dödsångest, hjärtesorg, bitterhet, besvikelse, ilska, desperation, oro har varit och är övervägande.
 
Trauma inom familjen.
Propparna i lungorna.
Det är 2 av 3 stora jobbigheter detta år bland många mindre jobbigheter.
 
Den tredje är ju nedäggningen av min webshop och mitt klädmärke. En hjärtesorg i sig, ett nödvändigt ont, en besvikelse och även om jag vet innerst inne att det inte är så så känner jag mig ändå värdelös för att det blev som det blev.
Och en hjärtesorg måste få sörjas men jag får inte riktigt chansen att sörja färdigt eller ens gå vidare när hela den här otäcka härvan mellan mig, uthyraren av den tryckutrustning jag använde i klädproduktionen och företaget som har själva leasingavtalet, bara fortsätter.
Jag kollade upp allt i mars, följde alla råd och instruktioner och regler till punkt och pricka. Betalade.
Lämnade åter al utrustning sista maj.
Sen började uthyraren (Plotter AB) säga att jag hade skulder på gamla räkningar och att inget avtal skulle lösas förrän skulderna var lösta. Men det fanns inga skulder.
När de inte längre kunde hävda det skulle avtalet lösas när återställningsräkning var betald.
När den var betald gick de under jorden, slutade svara, löste ingenting.
14 juli är sista gången ägaren på Plotter behagade svara och då skulle han lösa allt den 28 juli.
Påminnelseräkningar och inkassokrav från Wasa Kredit som tycker att trots att de själva rådde mig till att lyssna på Plotter och kan se i mail efter annat Plotters alla löften, tycker att jag ska betala för en utrustning jag inte längre har och som Plotter dessutom har ute till försäljning/uthyrning igen.
Jag förstår inte.
Jag förstår inte hur ett företag kan bete sig så här. Hur någon ens kan ha samvete att behandla andra på det här viset. Hela situationen känns bara så äcklig.
 
Och detta sammanslaget med allt annat gör bara att jag känner mig så fullständigt och totalt trött.
Trött.
 
Så ..nu har jag öst ur mig..jag hoppas det kan komma ett positivare inlägg ur mig imorgon.
..kanske att det kan hända nåt oligt imorgon. Jag hoppas det.
Kommentera 12 st

Kommentarer
Sanna
2014-10-23 - 08:28:57

Jag vet egentligen inte vad jag kan skriva för att pigga upp, men håller helt klart med i att när du har bevisen på din sida så borde Wasa Kredit kunna släppa dig. Hoppas ditt 2015 blir bekymmersfritt! När du skrivit om alla problem och trauman har jag aldrig kunnat skumma igenom dina inlägg utan läser dom alltid ordentligt, för det är svårt att greppa all otur en människa kan få!

Svar: Tack sanna för att du tog dig tiden att skriva några rader som ändå visar stöd och tröst!värmer ska du veta!
massa kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Ida
2014-10-23 - 09:33:02

Usch det är så tråkigt att läsa :( Verkar som 2014 varit ett skitår för många, inklusive mig själv. Så mycket skit det varit detta året. Vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv just nu, börjar fundera i banorna att det hade varit skönt att vara anställd igen då det är så mycket slit för väldigt lite pengar att vara egen... Håller tummarna för att det löser sig för dig Anna :)

Svar: Tråkigt att höra gumman att även du har det svårt..men ja det är ju tyvärr så här för ånga av oss med eget..Blondinbella och andra framgångsrika gör att många får en missvisande bild av allting..vi som inte har hundratusentals följare och får massa investerare för att vi syns och ses som pengamaskiner..och som får slita så många timmar för så lite..för att vi vill uppfylla en dröm..

Jag tror på dig!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jess
2014-10-23 - 09:52:57

Helt oförståeligt att de kan behandla dig så. Hoppas så innerligt att det blir bättre för dig snart, att nästa år blir ditt år!

Svar: tack fina Jess <3kramar
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jeanette
2014-10-23 - 10:40:03

Verkligen så tråkigt att de kan bete sig så och att du inte får hjälp.

Svar: ja det känns riktigt tungt.
kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Carro
2014-10-23 - 12:05:16

Fy så tungt och pissigt..

Finns det inte möjlighet att du åker till företaget du hyrde av och prata öga mot öga? Det kanske inte är lika lätt att skita i det som telefonsamtal eller mail..

Svar: frågan är om de ens släpper in mig..han den ansvarige behagade inte ens vara där när jag lämnade tillbaka allt.suck.
kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jennifer
2014-10-23 - 16:11:07

Har du förklarat situationen för Wasa och bett dem frysa fakturan eller liknande? När vi suttit i liknande situationer har vi alltid kunnat tala med de som står för faktureringen. Det är alltid du som kund som ska få fördel i en sådan här situation. Stå på dig, ring Wasa och be dem frysa ärendet till du fått svart på vitt vad det är du egentligen ska betala för från Plotter. :) Kram J

Svar: Har förklarar situationen upprepade gånger, vidarebefodrat alla mail och förklarat att jag inte ens har utrustningen kvar samt deras egna råd att jag just skulle lyssna på Plotter..men kan säga att Wasa är nästan lika kalla tyvärr.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

A
2014-10-23 - 18:20:09

Blir så förbannad när jag läser om hur det där företaget behandlar dig.
Du borde gå till pressen med det där. Någon bra grävande journalist som kan avslöja kräken och få dem att ge sig!!!

A
2014-10-23 - 18:28:18

Råd från min man (som jobbat vid tingsrätten för länge sedan) är att kontakta Kronofogdemyndigheten för att få hjälp.
Och så länge du vet att du gjort allt rätt och har kvitton på allt du betalat så kan du ta det lugnt. Slutar det hela med tvistemål så kan ju du bevisa att hållit din del av avtalet.
Lycka till!

Svar: Tack snälla du för både du och din man engagerade er.Ska höra med dom.
Det enda jag typ vet är att Kronofogden egentligen inte tar i räkningar som man bestrider utan att det i så fall blir upp till Wasa att driva det rättsligt istället..och frågan är ju om de kan det med tanka på all sparad mailkonversation...det är den enda lilla tröst jag försöker hålla fast vid i den här härvan.

kramar!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2014-10-23 - 22:00:16

Trist att det aldrig tar någon ände för dig med det här skitföretaget. Det är helt sjukt att de kan bete sig på det här viset. Bra dock att du öser ur dig här på bloggen och det får du göra hur mycket som helst tycker jag. Hoppas att du fick en rolig och bra dag idag. Stor kram!

Svar: tack älskade vän, för att du alltid finns där.Du ska veta att du betyder massor för mig.
Kram o kärlek!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

HL
2014-10-24 - 08:09:23

Vad trist att företaget håller på och strular...
Finns det möjligtvis en konsumentvägledare på kommunen som du kan ta kontakt med?

Linn
2014-10-24 - 14:07:09

All kärlek och kraft till dig.
Så ledsamt att de beter sig så och lägger så mycket oro på dig. Har följt dig i många år och både sett hur du kämpar och glädjer världen med din konst.
💗💗💗

Anonym
2014-10-26 - 20:17:23

Usch Anna, det är så himla tråkigt att du behövt lägga ned webshoppen! Jag håller med om att 2014 är ett skitår på många många sätt. Kanske klichéartat att säga, men fortsätt kämpa. Du är stark, så otroligt talangfull och kreativ! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: