GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Meat & great

2014-11-29 | 17:17:41 | Mat&Recept




Hej på er blogosfären . Jag hoppas ni har en riktigt fin helg!
Igår jobbade jag 7-16 och efter jobbet blev det en liten dejt med mamma , köpte hem lite julblommor och så tog vi en kopp glögg. 

Sen var det ju äntligen dags för På Spåretpremiär igår kväll plus att jag har helledigt denna helg så jag kände för nåt extra smaskigt i matväg och suget föll på en rejäl köttbit nåt potatisaktigt och sås. 
Här hemma steks det mest färs, strimlat kött och så inte stora köttbitar..
Men igår lyckades jag verkligen !
Fin ickebränd stekyta och perfekt rosa nyans i mitten av dessa välkryddade pepparbiffar! 
Rödvinssås, vitlökssmör och kryddad räfflad potatis, åh så gott! 
Ett glas rött till det. 

Idag var jag en sån där som var uppe innan kl 9 en ledig lördag och tog mig en löprunda och hade duschat och gjort iordning frukost innan kl 10. 
En härlig start och har känt en härlig mörhet i benen hela dagen, har ju blivit några mils löpning denna vecka! 
Blev en fika på stan med mamma och mina gullungar till brorsbarn på förmiddagen och så har jag handlat hem en liten söt inredningsdetalj från Ica. 

Nu slappar jag i soffan och myser lite, fått upp adventsstjärnor , stakar och julgardiner.
Men strax åker förklädet på igen, ikväll blir det hemmagjord pizza! 

Vad har ni för er denna helg?  
Kommentera 3 st

Kommentarer
Malin
2014-11-29 - 20:02:15

Gud så gott det ser ut!

Sofia
2014-11-29 - 21:18:52

Gud vad gott!!

Anna J
2014-11-30 - 09:16:34

Låter som du har en skön helg och maten såg väldigt gott ut måste jag säga. Mums!

I fredags kväll var jag i Karlstad för restaurangbesök och sen gå på Sarah Dawn Finers konsert med mina systrar. Vi hade en jättetrevlig kväll med både skratt och gråt för Sarahs sång och prat berörde så.

Igår var jag med en kompis på förmiddagen och kikade runt på en julmarknad. Efter det for jag till pappa för att käka lunch och tillbringade eftermiddagen där. På kvällen blev det godis och Netflix under filten i sköna soffan.

Idag ska jag snart duka upp till frukost framför Vinterstudion och kolla skidåkning. Sen ska jag ta en promenad tvärs över stan för att köpa några hyacinter, måste ha den doften i december. Resten av dagen tänker jag tillbringa med tända ljus, clementiner, glögg, böcker och Netflix i bästa soffan och ladda upp inför kommande vecka. :-)

Ha en fin söndag!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: