GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

ibland är det billigt att vara en samlare..

2014-11-26 | 09:37:50 | Hus/Renovering/Inredning

 
God förmiddag blogosfären.
Jag sitter nu och sörplar kaffe och lyssnar på Ainbusks julskiva här inne i "nya" matsalen/salongen..Åh vad jag trivs bra här inne nu. Ett lugn i huset och ett lugn i mig.
 
Och jag är så glad dessutom att denna makeover inte kostade särskilt mycket pengar alls, dryga tusenlappen med det jag köpte till, i övrigt hade jag ju redan allt hemma/inom familjen.
Och jag älskar när man liksom fyndar i det man redan har och saker får en ny plats, finner sin plats....eller är det tecken på kanske att jag samlar på alldeles för mycket prylar? Hoho..
 
Skänken användes som underklädesbyrå i sovrummet förut, köksstolarna hade vi ju till förra köksbordet och stått i källaren i ett halvår nästan nu..t o m försökt få dom sålda..men tur att jag inte  lyckades.
Bordet hade vi ståendes på vinden i förra lägenheten, när vi flyttade hit till huset tog bror och svägerskan över det, men nu hade de inte användning för det längre så det fick flytta tillbaka hem till oss.
Kistan, ja den hittade jag faktiskt på vinden i förra lägenheten, nån tidigare boende som glömt kvar den..då var den furufärgad och jag målade om den.
Kanske jag målar om den till vit nu men lite slarvigt så det svarta lyser igenom litegranna.
 
Så det jag köpte nytt var
Matta 399:- , gardiner 129:-, kopparfat 99:- och liten ljuslykta 79:- från Rusta.
Orientalisk lykta 129:- och två mindre ljuslyktor typ 30 :- st från Netto.
 
Dukar och kristallskålar är gammalt från mamma och morfar.
Fina fotoböcker, SATCböcker och Marilyn Monroeböcker som fina inredningsdetaljer, likaså en hög med modetidningar.
Egenmålade tavlor och prints.
 
Och visst är den här tapeten en perfekt mix av orientaliskt, kitsch och mode?
Liksom skor, krumelurer, starkt cerise, tekannor, parfymflaskor och skor. Det svarta är detssutom glittrigt.
Från Intrade.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Ida
2014-11-26 - 11:49:44

Du har det superfint Anna och inspirerar så :)

Hanna Karlsson
2014-11-26 - 17:09:05

Fint det blev!

Anna J
2014-11-26 - 23:00:33

Det blev så bra och så fint. Vilken lyckad och billig makeover på rummet. Gillar att man kan låna av varandra i en familj samt ta fram sånt som man lagt undan och piffa upp det hela med lite nytt. Den orientaliska lyktan från Netto är så fin tycker jag. Himlans dumt att det inte finns nån sån butik nära mig. :-)

Ha det så bra! Kram!

Annster
2014-11-27 - 02:06:52

Blev en bra makeover och många bra fynd :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: