GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

thunder & tacos

2014-05-24 | 21:34:51 | Egocentrerat&Vardagligt

 
God lördagskväll på er blogosfären. Hoppas ni har en fin helg!
Igår satt jag och Stefan ute på altanen ända tills det var läggdags.
Vi åt plockmat, drack några kalla öl, lyssnade på musik, njöt och bara hade det "gött". I helgen är det en bluesfestival här i staden så då och då hörde man musiken ifrån den, så där härligt på avstånd. Alltid härligt när man märker att vår lilla stad lever upp litegranna så här i sommartid.
 
Imorses stod väckarklockan för ringning kl 06 men jag var vaken från 05 då ett hejdundrande skyfall samt åskväder satte igång. Kvavt som attan i sovrummet trots surrande fläkt..men jag gillar sådan värme, känns så "filmiskt" på nåt sätt. Och jag har inget emot åskväder. Tycker det är mysigt.
Dock vart jag väldigt trött och sömnplufsig i ansiktet när jag satte mig med morgonkaffet på altanet vid 06.30. Men då sken solen och det var en vacker morgon att vara uppe tidigt på.
 
Cyklade iväg till jobbet medan staden i övrigt sov och jobbade x antal timmar.
Träffade min älskade mamma en sväng efteråt, blev bjuden på en fika och sen klarade jag av ett pass på motionscykeln samt lite styrketräning.
Svetten rann verkligen idag så en iskall Loka Päronglass satt verkligen fint efteråt innan jag hoppade in i duschen.
 
Tacos och godis har smaskats och nu sitter jag soffan och slösurfar medan Stefan kollar på Champions Leaguefinalen.
Ska nog t en liten kvällsstros i trädgården strax och borra ner näsan i syrénerna.
Kommentera 1 st

Kommentarer
Linnéa
2014-05-25 - 09:50:03

Alltsådu är ju sådär drömskt vacker :-)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: