GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

chest pains

2014-05-30 | 18:47:05 | Avanna konst/design/foto

Igår var jag i Ullared men det får jag skriva mer om i nästa inlägg.
 
På bilden ser ni det sista plagget som jag tryckte igår innan jag drog ur sladdar och grejer till min tryckutrustning.
Innan jag tömde dator på bildfiler. Innan jag packade ihop och ner allting.
Idag forslade vi - jag min sambo och mina fina svärföräldrar, tillbaka all utrustning till det företag vi leasat utrustningen utav.
Det var nog så jobbigt att besluta mig för att verkligen avveckla och lägga ner denna del av mitt företagande - webshoppen och klädskapandet , men denna dagen har mentalt sett ändå varit det som gett mest klump i magen.
För historiken mellan mig och det företag jag leasat utav har varit allt annat än glädjefylld.
Det har varit bråk, misskommunikation å det grövsta och mest sorg.
Vad som sagts muntligt har oftast inte gällt efteråt i alla fall. Därför har jag alltid sett till att försöka sköta all kommunikation via mail så allt finns skriftligt och sparat.
Så fort det har varit fel och trasigheter och problem med utrustningen har det alltid varit mitt "handhavandefel" och de har aldrig  stött på nån med sådana fel och problem med sin utrustning som jag har haft. Ja allt har alltid varit mitt fel.
Det har varit nästan hotfulla samtal emellanåt och jag har försökt ha så lite med dom att göra.
Ja jag har i över 2,5 år faktiskt leasat och betalat för en produkt som egentligen bara fungerat till hälften då funktionen att kunna trycka på svarta plagg mer eller mindre lade av efter bara 5 dagars leasing.
 
Och självklart skulle det heller inte fungera utan gnissel idag vid återlämnandet..Det visste jag ju.
Jag har enligt deras villkor haft rätt att säga upp avtalet efter 18 månader..jag klarade av över 30.
Jag sade upp allting i mars och fick då höra att det var tre månaders uppsägning och att det kunde vara brutet först 1 juni ( även om 1 maj nämndes i ett mail ).
Så idag lämnade jag tillbaka allt, rätt och riktigt, innan 1 juni.
Ändå vill de nu, nej kräver, att jag ska betala hyra för juni månad för något jag inte längre har eftersom det kommer ta dom tid att göra en så kallad återställning. Detta har aldrig tidigare nämnts i mailkonversationerna trots att jag var beredd att komma emd utrustningen för en månad sedan men då sades det att det enda som det var nån idé till var om jag inte längre hade plats för utrustningen. Här kunde det ju kanske ha nämnts i så fall att det hade påverkat ytterligare månadshyra?
 
Självklart behagade inte ens chefen vara där idag, ja han har knappt behagat svara alls senaste tiden på mail heller på allt jag ville ha löst tills idag, utan lät återigen en praktikant av nåt slag sköta skitjobbet och ta emot min ilska och frustration.
Så jag åkte därifrån med lika stor klump i magen som när jag åkte dit amt även med bröstsmärtor.
Jag tänker inte betala för något jag sagt upp rätt och riktigt och lämnat tilbaka och inte längre hyr.
Jag ville ha allt fixat och ordnat tills idag och endast ha en återställningsräkning kvar att vänta innan jag kunde känna mig "fri" på riktigt.
Jag vill bara kunna lägga allt det här bakom mig nu och ta nya tag.
Istället väntas bara nya strider och mer oro.
Suck.
 
Jag hade så lätt kunnat spy galla och kasta smuts offentligt i blogg, facebook, Instagram osv under dessa år men har aldrig yppat ett ord om det hela offentligt.
Och även om jag nu inte namnger företaget så kände jag inte längre för att hålla helt tyst om det.
 
Men en lärdom blir i alla fall att alltid gå på första magkänslan när nåt inte känns riktigt ok och att alltid alltid kolla upp nogrannare helt och hållet kring företaget man ingår avtal med samt avtalets former i sig och att leasing kan bli en väldigt dyr affär.
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Linnéa
2014-05-30 - 19:33:03

Fy för. Men har du sagt upp inom tre månader så är det de som gäller! Du måste ju ha ett avtal och bekräftelse på uppsägning så att de ej kan lura dig mer. Det måste ju finnas någon slags konsumentkontakt att prata med. Stå fast vid dina tre månader och ge inte efter, gå ut i media annars. Det är inte ok att företag luras på det sättet! Jag blir så arg på sånt ! Skönt att du kan gå vidare nu iaf, jätteskönt! Men som sagt, ge inte med dig och anmäl om de inte sköter sin del av avtalet. Leta feam alla mail du fått och skickat med datum så är du beredd på det värsta! Lycka till käraste du <3

Anna J
2014-05-30 - 23:43:41

Fy, så trist! Blir så arg när man hör sånt här. Stå på dig Anna och hoppas klumpen i magen och bröstsmärtorna har försvunnit. Kram!

Hanna
2014-06-01 - 10:46:40

Men fy så trist att det strulat så för dig. Hoppas att det löser sig.

Anni
2014-06-02 - 15:21:03

Fy, vad trist. Jobbigt också när man är företagare och inte har konsumentköplagen i ryggen. Hoppas allt ordnar sig och att du orkar stå upp för dig!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: