GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Torsdagsmys

2014-01-16 | 20:38:00 | Egocentrerat&Vardagligt



Ikväll har jag det gott. Efter att jag gått till Posten i bitande kyla med ett lass ordrar så pulsade jag hem i snön och blåsten och la mig ett bubbelbad och lyssnade på lite , euhm, skämsmusik. 
 
Efter det gjorde jag ett femtiominuters yogapass ( så jag blev svettig igen) och nu sitter jag i vår underbara soffa med katterna och tända ljus, ett glas rött och smaskiga varma mackor medan hag kollar pärm favvo "chicflick" :Sweet home Alabama. 
 
En får unna säk litta iblann.. Dä ä viktigt såntdärnt.. Som Tabita skulle sagt.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Johanna H
2014-01-16 - 21:17:41

Vill bara säga att jag blir så inspirerad och glad av din blogg! På lördag ska jag laga ditt supersmarriga recept på kyckling med mozzarella och färskost :D Din blogg är ett riktigt lyckopiller och energiboost med alla härliga bilder, inlägg och recept och tips. Keep it up girl!

Svar: men tack så hemskt mycket Johanna för din kommentar. Ibland känns det inte som nån läser denna blogg all och att jag är en dålig bloggare..så det värmer massor att få läsa sånt här. Tack!Hoppas du kommer gilla kycklingen!
kramar!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2014-01-16 - 21:26:06

Ja, helt rätt att unna sig... vad det nu är man unnar sig. Jag tänker unna mig en bukett tulpaner samt köpa mig nåt gott fikabröd hem efter en promenad imorgon (har ledig dag). Väl hemma ska jag tända en massa ljus, fixa hemmafika och mysa under en filt i soffan och läsa. Vardagslyx helt enkelt!

Blir lite nyfiken på vad du menar med skämsmusik? :-)

Ha en fin fredag bästa Anna!

Svar: ja..unna sig är för mig att köpa sig nåt, äta nåt, dricka nåt, sätta av tid till nåt som man mår bra av ..njutning..utan att känna stress eller dåligt samvete över att man ksnske borde gjort nåt annat istället eller att man varit onyttig..livskvalite helt enketl..stort som smått =)Och dina "unna dig" planer för imorrn låter helt ljuvliga vännen <3

..hehe skämsmusiken är Boyzone..och jag kan sjunga med i varenda låt.
hihi
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fröken H
2014-01-16 - 22:01:10

Haha, Tabita på Skrantabacken! (eller backöen, som en riktig karlskoging säger) :D Jag bor faktiskt ca 500m just från den backen :P Inte alls lika illa som man kan tro ;)

Svar: haha men vad roligt att du gör det.Och jag tycker det ser härligt mänskligt ut i Mia & Klara =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2014-01-17 - 17:42:28

Hahaha, jag kan alla låtar utantill från Ronan Keatings första soloplatta. Om jag kör längre sträckor brukar jag spela den cd:n och sjunga med det högsta jag kan. :-) Bra skämsmusik, både Boyzone och Ronan!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: