GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Chicken Serrano & Strawberry Cheesecake

2014-01-14 | 17:23:00 | Mat&Recept

 
Så här såg vår fredagsmeny ut för några dagar sedan.
Den lindade och fyllda kycklingen har jag tipsat om flera gånger här i bloggen men då har det varit en mer tomatbaserad sådan och med bacon runt.
Nu ändrade jag om mitt recept litegranna.
 
Jag delade kycklingfiléerna på mitten och bredde ett lager Phildadelphiaost med vitlök/Örtsmak samt en skiva mozzarellaost i varje filé.
"Stängde" filén och lindade 1-2 skivor Serranoskinka runt om.
Jag stekte filéerna någon minut på var sidan för lite stekyta och kryddade med oregano och salt.
 
Lade filéerna i en ugnsform och sedan hällde jag i en burk Parmesan/Vitlöks creme fraiche och lite grädde i stekpannan, lät det koka upp och sedan hällde jag såsblandningen över filéerna.
Strödde över lite riven ost och oregano och in i ugnen 175 grader 15-20 minuter.
 
Serverades med grönsaker och vitlöksbröd.
 
Jordgubbscheesecaken kan jag dock inte ge nåt recept på för den köptes på konditori..nådde inte riktigt upp till Waynes Coffees blueberrycheesecaken..men den var ändå väldans god.
Kommentera 6 st

Kommentarer
coffeeandcupcake.blogg.se
2014-01-14 - 19:08:21

Så gott de ser ut :)

Mattias
2014-01-14 - 19:40:01

Vad det ser gott ut!

Svar: det var lika gott som det ser ut ;)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sofia
2014-01-14 - 22:04:59

Ser gott ut :-)

Svar: mm det var mummigt värre =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Kim - Mamma till 2
2014-01-15 - 00:50:07

Det måste vi testa här hemma, alltid kul med variation och nya rätter. :)

sofia
2014-01-15 - 10:55:26

ååh mums

Svar: massa kram till dig sofia, hoppas du haft en fin torsdag!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sara Blomqvist Johansson
2014-01-15 - 23:32:04

åh vad gott!

Svar: indeed!hoppas du haft en fin torsdag!
kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: