GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

miljö♥mode = Avanna

2014-02-05 | 20:10:15 | Avanna konst/design/foto

 
Godkväll blogosfären. Hoppas ni mår bra!
Jag har haft en massa att göra idag och ganska stressigt. Maskinerna har dessutm krånglat så fick kavla upp ärmarna lite extra nån timme idag och förutom vara designer/tryckare/kundtjänst/orderpackare etc vara reparatör.
Tog ett bra tag sen att skrubba händerna rena från all tryckfärg haha.
 
Men kom iväg til posten med ett lass ordrar på väg mot förhoppningsvis glada och nöjda kunder. Det är det viktigaste.
På bilden ser ni Bird Eco College, som är den populäraste collegetröjan just nu på Avanna.
Den är verkligen sååå fin.
Och 100% ekologisk. Det är viktigt!
 
Jag har sagt det förr men det tåls alltid att upprepas: Alla tygkassar, collegetröjor, brottarlinnen, korta linnen samt röda, gröna och rosa tshirts och alla baby/barnkläder är 100% ekologiska på Avanna.
All tryckfärg är helt miljövänlig. Alla textilier är utan farliga gifter och kemikalier.
ALLA plagg är Fair Wearmärkta och har sytts upp på fabriker med många olika fina miljömärkningar och väldigt bra löner och kollektivavtal för alla anställda.
Det är JAG som trycker alla motiv.
 
Självklart  vill jag som har en webbutik och säljer produkter att folk ska shoppa , jag är för handel. Men jag vill att det som ska shoppas ska vara etiskt, miljövänligt och av kvalité och gjort av kärlek. Att mina kunder hellre lägger nån hundring mer på en tröja hos mig med vetskap att den tillverkats på allra bästa sätt än välja billigare alternativ hos stora kedjor där det råder tvivel om hur produkten kommit fram.
Och jag är så tacksam för er som väljer att handla hos mig.
 
Senast idag fick jag en så gullig kommentar på en order:
"Vill ha allt, men ekonomin tillåter bara denna fina just nu, återkommer när kontot fyllts på"
 
Och att nån som kanske inte har så mycket pengar ändå väljer att handla på Avanna...det betyder massor.♥
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
Therese
2014-02-06 - 15:29:12

Hej Anna!
Jag har varit inne och tittat i din fina shop. Mycket fint! Jag undrar om du inte kan skriva lite mer om det du skriver i inlägget ovan om etiskt hållbart mode. Exakt varifrån kommer dina tröjor och linnen mm och vilka färger är det du använder när du trycker? Att skriva att det är helt ekologiskt och giftfritt tycker jag inte riktigt räcker, som medveten konsument vill jag ha mer information för att känna mig trygg med mitt köp! Tack på förhand och hoppas verkligen att du tar dig tid att svara på mina frågor!
Fortsatt lycka till med ditt företag!

Svar: Hej Therese
Tack för att du varit inne och tittat och för lite feedback.
Under varje produkt står det vad den är gjord av exempelvis Tencel Lyocell eller 100% Certified Organic Cotton.
Under http://avanna.se/info/villkor/
Står lite mer om miljötänket och färgerna - att de är miljövänliga och vattenlösliga och inte på något sätt farliga för miljön.
Längst ner på startsidan av shoppen ser du även olika miljlömärkningar som plaggen och textilierna har.
Som Fair Wear, Cabon Trust, Confidence in textiles och Global Organic Standard.
Alla plagg sys upp i Turkiet på Fair Wearmärkta fabriker och plaggen i sig trycker jag själv.
kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

lollo
2014-02-06 - 20:33:22

Den är superfin. Jag fick min idag!

Therese
2014-02-07 - 12:14:37

Hej och tack för svar! Jag blev jätteglad att du svarade på min kommentar så snabbt!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: