GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

blue eyes crying

2014-02-26 | 23:00:59 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Jag har sett alla avsnitten hittills av Jills Veranda på SVT.
Är inget country-fan så sett men jag har nån lite förkärlek, i alla fall filmmässigt till Södern i USA med dess hetta, miljö och brokiga historia.
Och det har varit en bra programserie och jag ser verkligen fram emot nästa veckas avsnitt med Magnus Carlson från ett av min absoluta favoritband Weeping Willows.
 
Men kvällens avsnitt var mästerligt.
Det med Kristian Gidlund.
Helt fantastiskt filmat mästerligt producerat, Värme och allvar , sorg och liv , möte, respekt, frågor, svar, undran, tårar, fakta, slutet.
Det kan vara det finaste jag sett på TV på väldigt väldigt länge.
 
Och kanske är jag, av anledningar som jag nog aldrig ens kommer skriva eller yppa om på denna blogg, just nu extra tagen av det viktiga med att leva här och nu...vad som är viktigt och inte.
Oerhört tacksam över vissa saker och så oerhört ledsen över annat.
För även dessa blå ögon gråter.
 
R.I P. Kristian Gidlund och återigen Tack för det du gav och det du ännu ger.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Malin
2014-02-27 - 06:43:12

Åh, det måste jag se! Har inte sett något avsnitt än, men det verkar vara en bra serie. Särskilt detta avsnitt!

Svar: hoppas du sett det nu!kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

A
2014-02-27 - 07:51:20

Såg också programmet och var helt tagen. Så otroligt fint och samtidigt sorgligt.
Vad det än är du är ledsen över så hoppas jag att det blir bra! Kram

Svar: Tack vännen , det kommer säkert bli bra, bara lite mycket känslor och tankar och beslut just nu.
ja det var ett vackert program..vilken människa han var Kristian Gidlund. Och jag gillar Jill!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Linnéa
2014-02-27 - 09:38:06

Ååå jag missade det, är det så man gråter från början till slut? Jag är så himla känslig... =(

Svar: jag grät inte så mycket , det är ett vackert avsnitt som jag ändå känner är en hyllning till livet än att det är en sorg över döden.kramar!!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2014-02-27 - 19:36:32

Så fint skrivet Anna! Stor kram till dig.

Svar: <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: