GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Exit

2014-12-19 | 15:28:09 | Smink, Hudvård, Skönhet

 
Jag får då och då lite pressutskick och gåvor från ett väldigt trevligt företag som heter Pretto PR.
Senaste tiden har jag fått en hel del hårvårdsprodukter hemskickat, vilket varit väldigt tacksamt då mitt hår är i lite desperat behov av extra kärlek och omtanke.
 
Jag delar upp de olika produkterna och märkena jag fått hem i två olika inlägg.
 
Först ut är ett schampoo och balsam från märket EXIT.
Exit Haircare är en hårvårdserie framtagen och utvecklad av frisörer för frisörer.
10 produkter där huvudingrediensen är Arganolja och alla produkter är 100% parabenfria och icke testade på djur. Vilket ju är ett stort plus.
 
Ytterligare plus från min sida är att det är samma storlek på både schampoo och balsam då balsam helt obegripligt ofta har mindre mängd i många serier.
Stora förpackningar och håret känns rent efter tvätt.
 
Minus för mig blev att det gärna hade fått vara pumpflaskor då det var lite besvärligt att få ut schampoo och balsam.
Likaså så kände jag ingen märkbar skillnad på mitt hår efter två veckors användande.
Jag är jättetacksam att jag fått testa men det kommer inte bli något mer köp för min del av dessa produkter.
Men kanske kanske är mitt hår också mer skadat och kräver mer behandling likaså kanske det krävs längre tid från att ha använt andra produkter med sulfater etc i.
 
Argan Oil Schampo
Ett sulfatfritt schampo som rengör håret samtidigt som det är skonsamt för färgpigment och återuppbygger torrt och skadat hår med hjälp av arganolja.
Pris: 189kr för 400ml
 
Argan Oil Balsam
Ett utredande, vårdande och  färgbevarande balsam, rik på arganolja. Balsamet passar de hårtyper som försvagats av färgbehandlingar, värmestyling och kemikalier.
Pris: 199kr för 400ml
 
 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: