GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Lite mindre kitsch lite mer harmoni

2014-08-12 | 21:53:17 | Hus/Renovering/Inredning




Gårdagen spenderades till stor del på Ikea i Jönköping och hem kom vi till slut med lite småplock, ny klädsel till en fåtölj, nytt köksbord och en ny tvbänk. 

Köksbordet visade sig vara tradigt när vi väl monterat det och vänt på det, men efter cirka en halvtimmes telefonkö fick jag prata med en jättetrevlig kvinna på kundtjänst och Ikea skulle posta en ny bordsskiva. Så tack Ikea! Vilken service!

Nöjdast är jag med nya högblanka vita tvbänken. 
Förut hade vi röda soffor och röda plåtskåp.. Sen bytte vi soffa i vintras till jättestor ljusgrå/melerad.
Och nu tröttnade jag på de röda skåpen.. Kanske beror det på allt kaos senaste halvåret som jag vill skapa lite mer lugn o harmoni inne och hemma inför hösten.. Lite mindre färg och kitsch i vissa rum.. Lite mer i andra , för en skön mix. 
Den silvriga brickan med spegel och ljuslyktorna köpte jag på Rusta i lördags. 

.. Nu fattas bara ljusa/ vita enhetliga golv i hela huset.. Och en bättre hallösning...och nytt soffbord...och fluffiga sängkläder, täcken och madrasser som gör att det känns som man sover på hotell eller som i en kram. 


Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: