GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Lyx för mig

2014-04-14 | 10:59:51 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Det pratas ofta om lyx och kanske framförallt vardagslyx här i blogosfären.
Och det är ju sannerligen en definitionsfråga det där vad det innebär.
Personligt rent av.
 
Idag kan jag känna att jag haft en lyxig måndag.
Vardagslyx i dess renaste form , för mig.
 
Jag vaknade av mig själv, helt utvilad kl 07.19 i en säng med nytvätade sängkläder och med nyinköpt tunt och svalt täcke.
Klev opp och möttes av kelsjuka katter samt att solen strålade in genom fönstren.
Efter att ha gett katterna klapp och mat satte jag mig vid datorn och loggade in på internetbanken och betalade in en hög med räkningar.
Inte för att räkningar i sig är kul att få eller ha men det är sannerligen en LYX att kunna betala dom.
Är det något jag aldrig tagit eller kommer ta för givet så är det pengar.
Är det något som provocerar mig så är det när folk med pengar säger att pengar inte betyder någonting. Folk med pengar kan givetvis må jättedåligt, vara deprimerade och sjuka...men att säga att pengar itne betyder någonting...tänk om de befunnit sig i samma sits men dessutom haft oket att bära att inte ha pengar och kunna betala för sig.
Nej för mig är det en lyx att att kunna betala.
 
Efter att ha betalat räkningarna svidade jag om från pyjamas till träningskläder, gjorde iordning en playlist på spotify och begav mig ut på en halvtimmes löprunda. Kändes som om jag var ensam i världen. Bara jag, min musik, min andning, mina joggingskor, solsken och kvittrande fåglar där jag sprang på härligt vårgrusiga landsvägar.
 
Med en skön känsla i kroppen svängde jag in på gruset som leder in till vårat solgula hus, möttes återigen av tre stycken pälsklingar.
Satte på kaffe, satte på Oasis första platta och satte på en maskin tvätt.
Klev in i duschen , och när jag klev ur luktade det kaffe i hela huset.
Smörjde in mig, gjorde frukost och satt sen i vårat femtiotalskök och njöt av java, av smörgås och av tidning och av musik.
 
Nu får dagen fortsätta hur den vill. Jag fick en väldigt bra start.
Jag fick för mig en stor portion av vardagslyx där den satt som allra bäst!
Kommentera 9 st

Kommentarer
Carro
2014-04-14 - 11:09:20

Låter som en jättebra start på veckan!! Ha en fortsatt bra dag!

Svar: önskar dig detsamma <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jess
2014-04-14 - 11:27:32

Låter alldeles underbart!

Svar: ja det var en alldeles ypperlig veckostart!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Mamma Karin
2014-04-14 - 11:39:09

Men åh vad härligt det lät! :) hoppas resten av dagen fortsätter i samma anda! :D

Svar: ja det var en fi ´n srt och gav energi till hela dagen!kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

A
2014-04-14 - 12:51:24

Låter som bästa sortens lyx!
Just nu önskar jag mig lyxen att få umgås mer med hela min familj. Mannen jobbar tre av fyra helger just nu, och det enda jag längtar efter är ledig tid ihop, att ta med lite fika och åka på små familjeutflykter, att pyssla i hemmet tillsammans. Helt enkelt bara att få vara tillsammans.

Svar: åh det är sannerligen lyx att bara få vara med dom man älskar, sina närmsta..och som du skriver bara få vara, behövs inte vara nåt extraordinärt som ska ske eller så.Hoppas ni får rå om varandra tillsammans snart!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Annster
2014-04-14 - 13:48:52

Bra skrivet.
Känner precis som du. Att pengar inte är något man ska ta för givet. Det är en lyx att kunna betala för sig. Är lika glad varje gång när jag fått räkningarna överstökade :)

Svar: skönt att du håller med mig fina Annster!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Hanna Karlsson
2014-04-14 - 19:24:42

Det låter verkligen som en bra start på dagen!

Svar: ja det kändes som en bra start på hela veckan =)kram finis
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2014-04-14 - 19:27:04

Jag gillar din syn på lyx och din förmiddag lät härligt lyxig. En bra start på både dagen och veckan. Sen undrar jag lite över de söta kaninerna på bilderna, så himla fina. Varifrån är dom? Ha en fortsatt bra påskvecka. Kram!

Svar: tack vännen =)Ja visst är de söta! Köpte dom för flera år sedan på Lagerhaus så vet inte om de finns kvar i sortiment.

önskar dig detsamma sötis <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

fotograferats.blogg.se
2014-04-14 - 20:32:04

Vardagslyx ska man inte underskatta! Och det bästa med den är ju att den är högst individuell.

Svar: det är precis det =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fröken H
2014-04-15 - 08:58:07

Vilken bra start på dagen! Att vakna av sig själv och vara utvilad är guld värt.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: