GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Love, peace, fashion & chocolate

2013-09-10 | 11:57:47 | Avanna konst/design/foto

 
Två nya söta och 100% ekologiska produkter som kommit in på Avanna.se
 
 
Många av produkterna på www.avanna.se är 100% ekologiska. Önskvärt vore verkligen att allt var det. Och kanske en dag!
Men jag är noga med att endast kalla det som faktiskt är certifierat och rent 100% ekologisk bomull för just ekologiskt. Även om ALLA plagg är Fair Wearmärkta och giftfria och fria från miljöfarliga kemikalier och trycks med miljövänliga färger så är de inte ekologiska. Det är skillnad på miljövänligt och ekologiskt.
Jag vill vara 100% ärlig i mitt företagande.
 
Blir rent av förbannad när jag ser andra företag kalla saker och produkter för ekologiska när de inte är det bara för att det antagligen låter och ser bättre ut...allt för att tjäna pengar?
Kommentera 2 st

Kommentarer
Anonym
2013-09-10 - 15:29:34

jättebra skrivit! tyvärr finns allt för många som påstår saker om det som säljs och ingen sätter dit dom för falsk varudeklaration.

Svar: tack , vad skönt att du gillade det jag skrev och ja jag håller med..har sån lust med att bara outa några jag känner till men tyvärr brukar det oftast bara bli att man själv får skit och kallas bitter och missunnsam.
kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fröken H
2013-09-10 - 21:38:58

Bra att du har ett riktigt etiskt förhållningssätt i ditt företagande! Mer sånt tycker jag! :)

Svar: tack fröken H!massa kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: