GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Life is what happens while you are busy making other plans

2013-09-22 | 20:41:16 | Egocentrerat&Vardagligt

foto: jag
 
 
Så var det söndagskväll igen. Ja en vecka går sannerligen så fort.
Jag har haft en jätteskön helg..ja förutom att jag drämde i två tår i en tröskel då. Aouch!
Massa frisk luft, fotografering, motion, umgåtts med några av de finaste i världen, massa god mat, gott vin och godis och film.
Det har varit en vecka fylld med eftertanke..mycket då på grund av Kristian Gidlunds bortgång.
Jag lyssnade på hans sommarprat häromdagen.
...och det blir väl ganska naturligt att man tänker lite de där banorna själv..hur man hade hanterat att få en sådan "dödsdom".
Och som jag skrev härom dagen så blir ens egna mörka bekymmer med ens ändå ganska så ytliga och jag känner bara en sådan otrolig tacksamhet för det jag har.
 
För mina få men fina underbara vänner.
För att jag träffat den stora kärlek och har lyckan att få vakna upp med honom varje dag och så fått göra i snart 10 år.
Tre underbara katter som skänker mig glädje vareviga dag.
Jag bor i ett hus jag älskar och har en egen trädgård.
Har en mamma och pappa som stöttar mig i allt och som hela livet talat om för mig att de älskar mig.
Tacksam över att jag har syn så jag kan hålla på med skapande: fotografering, skrivande, målande, tecknande.
Och även om jag då och då tycker att mina ben är både för korta och för tjocka så fungerar dom , jag promenerar, cyklar och springer flera mil i veckan och får dagsljus, frisk luft och se natur på köpet.
Jag är frisk och kan njuta av mat och läckerheter känna smak och njuta!
Två öron som gör det möjligt för mig att höra världens alla underbara ljud och musik!
Vi lever i en ytlig värld där det är just perfekt yta som verkar vara målet för många.
Men jag tror, att om man skulle få en dödsdom så är det nog inte lycka man känner där på slutet för att man kanske är en size 0, kommit i en storlek mindre jeans eller flera gånger bara tagit en sallad på en restaurang framför den där krämiga pastan man egentligen ville ha. Nej jag tror snarare man ångrar sig det man förvägrade sig själv istället för det man tillät sig. På alla plan.
 
 
"Life is what happens while you are busy making other plans." sade John Lennons så klokt en gång i tiden och det är verkligen sanna ord. Och i dagens samhälle känns det att livet är det som händer medan somliga är alltför upptagna av sig själva och skapa nåt drömliv på bloggar, på instagram och ha för mycket åsikter om andras liv och leverne.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Fröken H
2013-09-22 - 21:36:07

Kloka ord på söndagskvällen!

Lakritsdraken
2013-09-22 - 21:46:44

Så sant, så sant ♥

Modejuvel
2013-09-22 - 23:47:57

Låter mycket klokt!

Emma
2013-09-23 - 13:34:12

Fint och tänkvärt skrivet. Ska försöka börja tänka lite mer så. Tack för en av mina absoluta favoritbloggar förresten :) har följt dig i flera år. Kramar Emma


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: