GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Namaste!

2013-11-23 | 13:14:16 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Jag i ursnygga Perfectlinnet från min webshop www.avanna.se.
Hej blogosfären och god lördagseftermiddag på er.
Jag hoppas ni har en megaskön helg!
 
Jag har fått en så underbar start på min ska ni veta.
Igår kväll så var jag och min älskade mamma och min bästa vän Karin på 2 timmar yogakurs och den fortsatte idag kl 9-12.
Och hmm jag tror jag kan säga att jag blivit lite smått frälst!
Det här tror jag på!
 
Jag är en grubblare av stora mått, alltid varit. Jag grubblar, analyserar, tänker..Jag är expert på att oroa mig och jag spänner mig..förra året spände jag mig så pass att jag ströp blodflödet till huvudet och hade yrsel flera gånger om dagen.
Livet som egen företagare är dessutom kämpigt många gånger och jag oroar mig ständigt även där och mitt största problem är att jag ALDRIG SLAPPNAR AV.
 
Nu tror jag att det här med yoga kan bli lite av min "räddning". Vad gäller grubbel, oro, inre stress, panikkänslor, spänningar.
 
Bara det att jag har ont i hela kroppen just nu, som massiv träningsvärk tror jag är tecken på att jag var så spänd och att yogan nu fått det släppa lite.
Ja det känns bara annorlunda i både sinne och kropp nu efter de här 5 timmarna...så jag vill definitivt försöka fortsätta och se vad fler timmar kan ge.
 
Namaste!
Kommentera 7 st

Kommentarer
Fotograf Julia Jonsson
2013-11-23 - 18:32:25

Oj vad jag känner igen mig. Det kanske vore nåt för mig det också!!

Länkade till din blogg igår, jag hoppas det var okej.

Ha en trevlig helg Anna!

Svar: Det tror jag absolut kan vara nåt för dig Julia !
Va gullig du är, klart det var ok ❤️

Tänkte kommit fram till dig i torsdags och frågat men frågar nu om du kanske vill ses för en fika nån gång och företagsprata lite? Har så få företagare i min umgängeskrets så man känner sig lite ensam ibland.

Kran och önskar dig en fin kväll med !
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ida
2013-11-24 - 14:28:29

Hej. Jag vet ju att du precis som jag är intresserad av kennedy familjen och eftersom det är 50åt sedan han dog. Så undrar jag om du inte kan tipsa om lite böcker och filmer om kennedy familjen. Vad tyckte du om serien the kennedys? Tror du att det var en ensam mördare eller FBI? Kram


Svar: nu har jag skrivit ett litet inlägg, jättekul när ni läsare vill ha lite "specialinlägg" !kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ida
2013-11-24 - 15:53:29

Tusen tack för att du lyssnade på min önskan.. du är bäst:).
Din blogg är så inspirerande.
Kram

Hanna Karlsson
2013-11-24 - 22:50:08

Skönt att hitta något som verkar fungera vad gäller stressen.

Malin
2013-11-25 - 18:57:47

Jag älskar yoga. Något som jag tycker är bra är att kombinera lite längre pass med kortare pass ofta. Två sidor som har riktigt bra yogavideos man kan göra hemma är yogaforalla.se, och yogobe.com, det senare kostar, men man får testa gratis i tre dagar, bra inspiration om inte annat!

Svar: åh tack för tipsen!de sidorna ska jag spana in!
kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Malin
2013-11-25 - 21:38:16

Jag känner igen mig i det du skriver om stress och jag tror att det är viktigt att man tar upp ämnet! Är man en "stressperson" så påverkas man så otroligt av det och det är svårt för andra att förstå om de inte sitter i samma situation.

smultris
2013-11-26 - 11:08:47

omg vad snygg du är... din kropp är to die for...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: