GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Lill-lördagspasta

2013-11-28 | 21:52:53 | Mat&Recept

 
Den här pastan kokade jag ihop igår och bjöd min karl på som varit hemma sjuk hela veckan.
Vi behövde lite onsdagslyx i form av god mat!
 
Till den här rätten använde jag
1 grillad kyckling som jag rensade och hackade i bitar
1 burk Parmesan/vitlök creme fraiche
2 dl grädde
1 dl ädelost på tub
1 liten rödlök
1 röd paprika
Babyplommontomater
Svartpeppar, salt, oregano, pastakrydda efter behag
En skvätt chilisås
 
Tagliatelle
 
Först fräste jag kycklingen, paprikan och rödlöken och kryddade.
Hällde sedan på creme fraichen och grädden och lite mer kryddor samt chilisåsen.
Lät det puttra lite.
Tillsatte ädelost tills jag var nöjd med smaken, men ca 1 dl.
Lät det puttra ihop medan pastan kokade.
Sista minutrarna lade jag i de hackade tomaterna i såsen.
 
Jag hackade även färska champinjoner som jag la på min portion då min karl är en sann svamphatare. Hade jag ätit allena hade jag låtit champinjonerna vara med i såsen.
 
Stefans betyg?
" Det smakar som på restaurang!"
 
Kommentera 5 st

Kommentarer
Jess
2013-11-28 - 22:21:25

Bra betyg! Pasta måste ju vara bland det bästa, finns oändliga möjligheter med den rätten alltså.

Sofia - Lever drömmen i LA
2013-11-29 - 07:18:38

gott :D

Emmlan
2013-11-29 - 08:23:49

Ser fantastiskt gott ut, måste testa detta. En krämig pastarätt med ett glas rött till måste ju vara bland det bästa som finns, för gott för att undvika!

Svar: haha håller med till 100% !kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fröken H
2013-11-29 - 09:27:42

Nam, nam. Ser riktigt gott ut och champinjoner är ju så gott!

Fredrik
2013-11-29 - 18:59:02

Gjorde den rätten ikväll, men bytte pastan mot couscous, MYCKET gott! Aldrig testat ädelost på tub innan, men det var ju så mycket smidigare att ha i gryta än vanlig ädelost!

Ha en bra helg!

Svar: åh vad roligt att du gillade det Fredrik!Ska defintivt testa med couscous nån gång!
Hoppas du har en underbar dag bästeFredrik!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: