GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Årets Rookie!

2013-11-21 | 22:20:00 | Avanna konst/design/foto

 
 
 
bild 1) tagen av mamma
 bild 2) lånad från Västgötabladet  jag tillsammans med näringlivschefen Malin samt kommunalrådet Anna-Lena Skatt (s), läs liten artikel HÄR
3) Två fantastiska buketter och en megaorkidé samt mitt diplom
 
 
"Med mångsidig talang, mod och stora ambitioner driver Årets Rookie ett litet företag i Tidaholm i en internationell bransch där konkurrensen ständigt ökar.
Årets Rookie är en sann kreatör i ständig utveckling med miljön i fokus"
 
 
Ja så lät juryns motivering när jag ikväll vid Tidaholms egna "näringslivsgala" fick ta emot priset som Årets Rookie.
Detta är "hemlisen" jag hintat om då och då här i bloggen i några veckor. Kanske "futtigt" tycker ni nu men det här betyder nåt oerhört mycket för mig.
 
För några veckor sedan kom Tidaholms näringlivschef hem till mig på ett studiebesök.
Ville veta mer om Avanna, fråga massor och jag berättade..lite blygt kanske då jag dels är ovan att prata om mitt företag..dels att jag är så medveten om att jag är en "doldis" i min egna stad men "kändare" utanför.
Hon sade sedan under besöket att hon tyckte att jag skulle deltaga vid "Årets företagare" för i år skulle jag få pris som Årets Rookie.
Jag blev helt mållös och helt chockad och har nog inte riktigt insett att faktiskt skulle få detta pris.
Inte förrän jag stod där med micken i handen efter att ha fått den ena stora blombuketten efter den andra av Företagarna Tidaholm, Svensk Handel Tidaholm samt av Kommunalrådet . Ett megastort diplom fick jag också.
 
Jag hade fått i uppdrag att sätta ihop ett bildspel och sen prata om AVANNA i några minuter efter prisutdelningen.
Och oj så nervös jag var och jag tyckte själv i mitt huvud att jag mest svamlade och stammade.
Men jag fick massor med beröm efteråt, applåder och hurra!
 
Och jag fick ju det berkäftat att jag inte är så känd här i min egna hemstad då flera kom fram och sa att de inte visste vad som fanns här i Tidaholm men att de blivit imponerade och intresserade.
Och det kändes oerhört viktig för mig att få stå där och prata om mitt företagande och i samma veva faktiskt själv bli påmind om den resa jag faktiskt gjort sedan starten sommaren 2007. Wow till mig från mig själv!
 
Likaså var det oerhört skönt att få stå där och årets om  det som också var en del av min vinstnominering - det här med miljön.
Att ALLA produkter på AVANNA är Fair Wear. Att plaggen sys upp på fabriker med schyssta kollektivavtal.
Att jag satsat på eget tryckeri för så få mellanhänder och transporter. Att mycket är ekologiskt. Att det här är jätteviktigt för mig.
Kvalité och att det går rätt till och att miljötänket är viktigt.
Att få stå där och visa hela Avanna: Fotograf- Illustratör - grafisk designer - skribent - klädmärke.
 
Jag är så fantastiskt glad och stolt över detta så ni anar inte. Och jag är så glad att mina föräldrar , som stöttat mig hela tiden, fick och ville följa med ikväll.
 
Tack Tidaholms Företagare!
Kommentera 15 st

Kommentarer
Anna J
2013-11-21 - 22:26:34

Men så himla roligt, får faktiskt glädjetårar när jag läser detta så glad blir jag för din skull. Jag anade nästan att nåt kunde vara på gång när jag läste ditt inlägg från tidigare idag. Så himla värd detta är du. Njut nu hela långa helgen och fira ordentligt. Stort grattis och kram!

Svar: Tack Anna. Och du ska veta att du var med mig i hjärtat ikväll, en läsare som du är så himla mycket guld värd så jag finne rinte ord..som epppar och stöttar och känns som du finns där fast jag egentligen inte vetvem du är.<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Malin
2013-11-21 - 22:42:14

Grattis! :)

Svar: tack fina Malin!<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Emma Å
2013-11-21 - 23:48:33

Grattis grattis grattis grattis!!!! :)

Svar: tack tack och tamma Emma!<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anni
2013-11-22 - 00:06:51

Grattis! Det är du väl värd.

Svar: tack Anni!tack så hemskt mycket!
<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Karin
2013-11-22 - 08:42:41

Stoort grattis! Du är verkligen värd det, blir inspirerad av ditt mod och ditt driv! Hoppas att det fortsätter gå uppåt ;)

Svar: tack så hemskt mycket för dina ord Karin!Du är grym!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Isabel
2013-11-22 - 09:30:43

Tack för din snälla kommentar på bloggen! Och fin blogg :-)

Svar: det var så lite så =)och tack själv!
<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jess
2013-11-22 - 09:59:49

Så himla roligt, stort grattis! Verkligen välförtjänt :)

Svar: TAck så hemskt mycket Jess!<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Carro
2013-11-22 - 10:09:24

Å grattis kära du! Väl värd detta!

Svar: tack så hemskt mycket!<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Linnéa
2013-11-22 - 10:10:36

Det är så grymt kul och du är mer än värd priset. Du är så förbaskat duktig och framåt och allt så det kan ju knappast ha funnits någon som var värd priset mer än dig =) Hoppas att du blir större i din lilla stad och att folk upptäcker dig lite mer för de missar verkligen något. Jag bara älskar dina kläder och tryck och tycker att du är kanonduktig. =) =) <3<3

Svar: tacktacktack finaste bästa Linnéa för dina alltid stöttande och peppande ord. Du är Guld!<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Grimgoth
2013-11-22 - 11:12:01

Stort grattis igen och som sagt är jag djupt imponerad av dig och ditt arbete samt energi.

Ibland önskar jag att man var en människa som du...

Svar: tack grimgoth.
men hörru, du är ju faktiskt lika mycket människa som jag.
=)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

sofia
2013-11-22 - 20:02:02

Så otroligt härligt Anna, mina varmaste gratulationer!! Kram Sofia

Carro
2013-11-22 - 20:30:40

Stort GRATTIS! Så himla kul!!!

Anna
2013-11-23 - 21:15:51

Gud så kul! Jättegrattis! :-) kram

Ling-Ling
2013-11-24 - 17:24:43

Men gud vad kul, grattis! :) Det förtjänar du, du är kreativ, ambitiös, jobbar hårt och det är så bra att du i det du gör också värnar om miljön! :)

Malin
2013-11-30 - 15:20:46

Stort grattis! En jättegrej ju!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: