GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

alla är fotografer...så även jag

2013-11-14 | 10:53:59 | Foto/Fotografering

 
 
Hej blogosfären.
Jag började min torsdag med en stor tallrik bär+yghurt och kollade på SVTPLAY " Alla är fotografer" med Johan Rheborg och Henrik Schyffert.
Åh! underbart program och ser fram emot resterande 5 avsnitt.
Direkt slungades jag tillbaka till skoltiden när jag först började fotografera och sen spenderade timmar och åter timmar i mörkrummet och labbade och framkallade filmrullar och bilder.
Eller till 2006/2007 som när jag tog bilderna ovan och jag hejdlöst, skräcklöst, gränslöst glatt fotade massa olika självporträtt.
Fotografiets magiska underbara värld..finns det nåt bättre?
 
Sen håller jag med Emma Arvida Byström som var med i programmet...fotar man nånsin verkligheten? Delar av den ja men verkligheten?
Man har ju alltid mer eller mindre ett syfte med en bild..bevara ett specifikt ögonblick kanske förskönat, dokumentera nån bit man finner viktig.
 
Nu blir jag bara sugen på att försöka rigga en egen enkel studio och bara plåta plåta plåta.
Nu tog ju min karriärbana en stor gir in på kläddesign och mode och webshop och inte för att det är tråkigt eller något jag ångrar, inte alls...men fotograferandet blev lidande i många år.
Men det är det ju bara att ta tag i igen.
Vissa saker är det aldrig för sent för.
Kommentera 2 st

Kommentarer
Caroline - Fotograf & Mamma
2013-11-14 - 11:13:51

Såg också det programmet igår. Underbart!

Linnéa
2013-11-14 - 16:25:30

Jättevackra bilder Anna :-)

Svar: tack raring <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: