GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

om man kunde stanna tiden lite

2013-05-23 | 09:42:24 | Egocentrerat&Vardagligt

Ahh nu är det som vackrast ute.
När jag tog cykeln till Posten igår och cyklade den väg jag brukar så slog det mig hur mycket som skett på bara nån vecka..Nu var det inte en tråkig asfalterad väg med lite kvistar och grenar här och var utan en vacker slingrande prunkande grön allé som doftade...hmm, skolavslutning. Ja så luktade det, som barndomens skolavslutningar.
Och allt har den där magiska gröna färgen just nu, den lummiga men också självlysande.
Det är nu äppelträdet är vackert när alla blommor så ståtligt breder ut sig som de allra dyraste smyckena på varje gren.
Och det är så synd att det är så kort tid det blommar, innan blommorna faller och det ska bli äpplen. För äpplena är  inte inärheten av blommornas skönhet.
För var dag som går nu så blommar nya syrener och slår ut, var dag blir det mer och mer lila på busken och snart snart kommer det dofta som en bit av himlen.
 
Det är nu det är som vackrast och mest fullt av liv och jag önskar man kunde pausa tiden litegranna just nu.
Förlänga maj så att den är tre gånger så lång.
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
Sanna
2013-05-23 - 18:37:44

I veckan när jag cyklade till jobbet kände jag också doften av barndomens skolavslutningar...underbara doftminnen.

Ida Nielsen
2013-05-23 - 19:29:54

Eller hur! Förstår inte hur man överlever en vinter varje år.

Anna
2013-05-24 - 07:39:03

Jag håller med, tänk att få pausa maj en fin dag när körsbären blommar, syrén börjar och det doftar bara så gott. Det går så jäkla fort nu.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: