GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag gillar att klippa gräset

2013-05-18 | 15:53:35 | Egocentrerat&Vardagligt

Hej blogosfären!
Hoppas ni har en helt underbar lördag!
 
Fredagen svooschade förbi med jobb och ett givande kundmöte, men efteråt kände jag hur förkylningen+allergin började trötta ut mig..så det var så skönt att komma hem och se min karl sitta på trappen med en kall bira i kvällssol och värme..Så där satt vi, drack öl, tog fram grillen och fredagsmiddagen blev jättegott kött, potatisgratäng och goda tillbehör.
 
Lördagen startade med igentäppt näsa och hosta och mulet väder..
Så det blev lite handlande och stökande med bestyr och nu sitter jag här nyduschad efter att helt tagit ut mig under en timmes gräsklippning i gassande sol..så härligt!!
Många hatar det där med gräsklippning..men jag tycker det är lite granna charmen med att ha hus och en helt egen trädgård..
 
En timme man kan lyssna på musik i lurarna, filosofera, få frisk luft, sol och motion och göra fint, allt på en gång!
 
Ikväll blir det middag och tårta hemma hos mina föräldrar - mamma fyller år på måndag så vi skafira älskade mamsingen idag♥
Bäst att slå in paketen!
 
Igår på trappen till vårat underbara lilla hus...kändes som sommaren äntligen var här!
 
 
Supergoda fredagsmiddagen...mmm grillat är godast!!..ja förutom mammas mat då..den är godast kokt/stekt/grillad/bakad.
 
Lille Charlie ♥
Kommentera 2 st

Kommentarer
s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där)
2013-05-18 - 17:57:08

Ha en mysig helg :D

Fröken H
2013-05-24 - 18:01:40

Vilken härlig inställning till gräsklippning! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: