GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

dör iphonedöden

2013-06-02 | 19:51:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Printscreen från min Instagram..
Åh suck och fy #!/!&
 
Igår malde jag på här i bloggen om vilken ljuvlig lördag det var med väder och bröllopsplåtning och annat..och hann ju knappt mer än posta det inlägget samt en bild på Instagram på en himmelskt god krämig svampochkycklingpasta jag lagade till middag igår kväll innan min Iphone bara stendog.
Blev helt svart och nu har den varit död i ett dygn.
Reagerar inte på laddning.
Reagerar inte på ihopkoppling med dator och itunes.
Reagerar inte på att hålla in startknapp + menyknapp i flera minutrar.
Fan också.
Kan det gå en enda liten vecka nån gång utan att saker går sönder eller att man blir lurad eller man är sjuk eller nåt går på tok eller att tänder inflameras eller att det behövs slamsugning etc.
Suck och suck från en ganska så trött bloggare...denna vår har inte varit nådig med jobbigheter.
 
Nåväl..skönt det är somrigt i alla fall och att man har de allra finaste människorna och katterna kring sig och man bor i ett fint litet gult hus med blommande trädgård.
 
Nu slipper jag i alla fall jobbiga telefonförsäljare och blufföretagssamtal några dagar!
Och min karl har en Ipad jag får låna och Instagramma på i alla fall..tur det, kunde uppstått gravallvarliga hashtagsabstinensproblem annars!
Kommentera 3 st

Kommentarer
annika
2013-06-02 - 20:34:01

Hej. Du skriver visserligen att du försökt ladda den men jag hade en gammal 3GS som sett sina bästa dagar och den la av titt som tätt tills den inte gick igång igen. Satte den i laddaren ändå och lämnade den där... Till slut kom den igång men det tog tid... Testa om du ej gjort det :) Kram

Svar: detta är en iphone 4:a inte ens ett år gammal.den hade batteri kvar innan den dog och har suttit i laddaren flera timmar så verkar inte hjälpa tyvärr.
Men tack vännen för tipset!!
kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sussie
2013-06-03 - 17:25:19

Hej!
Testa om det här fungerar med telefonen:
http://iphoneguiden.se/guider/guide-hur-du-satter-iphone-i-dfu-lage/

Brukar funka för liknande problem!

Svar: nope, helt stendöd är den men varit på telia i skövde idag och fått en ny telefon.men tack ändå!
kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna
2013-06-06 - 21:58:20

Jag haller med - skulle garna ha en vecka utan att saker och ting gar sonder eller blir fel pa nagot satt... men det verkar som om det ar sa med hus... och teknologi ocksa for den delen...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: