GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

en bra start

2013-07-22 | 10:08:50 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Jag fick en bra start på denna måndag och nya vecka.
Jag kallar mig inte löpare eller springare - jag är en joggare och är väl medveten om att denna distans och tid säkerligen i mångas ögon inte är nåt speciellt alls.
Och för några år sen sprang jag längre utan problem..men nu är jag jättenöjd. Som jag skrivit förut, utan att komma in på massa viktsnack, kroppshets och dylikt har jag under våren och sommaren hittat ett helt annat tänk och balans i kropp och själ.
Och jag jämför mig endast med mig själv nu och ger mig en stor klapp på axeln ( och extra god stor frukostmacka) när jag gör framsteg och så tydligt ser och märker framsteg och ändringar. När jag märker att jag orkar mer, blir snabbare, pushar mig själv och känner mig lycklig.
 
Heja Mig!
Heja Dig!
Kommentera 5 st

Kommentarer
CharlottaSofia -Diy, fashion, design & me
2013-07-22 - 10:30:35

Men det där ÄR ju jättebra! Har precis börjat springa (eller i Maj) och jag älskart! För mej är din km-tid snabb. Men det är som du säjer, det är roligast när man bara tävlar med sej själv och när man märker att kroppen verkligen svarar:-)

Svar: blir så himla glad att ni är några som tycker det är en bra tid =)Och verkligen! Och det är så skönt att ha hittat det tänket och den balansen i sig själv också.
Massa kram till dig fina!
<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fröken H
2013-07-22 - 11:03:45

Heja dig! Jag känner precis samma sak, det handlar om att må bättre och att orka mer. Att man kommer i form samtidigt är ju bara en bonus ;)

Svar: precis och det är så skönt när man hittat det tänket =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Erica
2013-07-22 - 11:54:30

Du är duktig! Hejja dig!

Svar: tack erica!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Stardust
2013-07-22 - 19:08:38

Heja! Heja!
Dina inlägg om träning har inspirerat mig till att ta tag i min egen träningen igen!

Svar: men gud vad roligt och peppande även för mig att jag kan lyckas inspirera till nåt sånt!Heja Dig!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Carro
2013-07-25 - 11:25:42

Inte så speciellt för vissa, men för andra känns din tid ouppnåelig. ;)
Skönt att du är nöjd!

Jag trodde aldrig jag skulle nå det tempo jag har idag. (Inte imponerande för vissa, men definitivt för mig).

När jag började med mina första tunga joggingsteg sneglade jag avundsjukt på de som flöt förbi i så HÖG hastighet och önskade att jag själv kunde.
Å nu kommer jag på det då och då när jag är ute och springer, att jag ju har den konditionen och styrkan idag.

Meeen sen hackar jag ändå på mig själv för att jag inte är bättre. Jämför mig med min sambo (mkt mer vältränad).
Fast det sporrar mig lite också, till att våga ta i mer. Trappa upp kondisen lite ytterligare.
För man dör ju inte SÅ lätt. :P

Hm. Detta kändes som en rörig kommentare. Men du fattar säkert vad jag menar. :P


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: