GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

borgerliga vigslar, joggingframsteg och shoppingmania

2013-07-19 | 18:18:21 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Hola people! Hoppas ni har en finfin fredag!
Min började med en 4km joggingrunda och även om jag kände mig ganska trött efteråt var det också jäkligt najs att se att jag förbättrat min tid på den distansen med 4  inuter cirka sen jag började med joggingturer i april.
Lovely!
 
Sen blev det kaffe och mackor med nyduschat blött hår ute i solen innan jag jobbade halvdag nere i verkstaden/fabriken/tryckeriet/shoppen. Jag älskar frukost, kanske mest av all "mat"...och så mycket godare än vanligt det är när man är nyduschad efter att ha svettats och det är över 20 grader varmt ute.
 
Så jobb jobb jobb innan mina svärföräldrar drog med oss till Falköping för mat på Bredablick uppe på Mösseberg.
Vi passerade en kyrka som hette "Allianskyrkan" och jag tänkte för mig själv att där måste det ju verkligen ske borgerliga vigslar i dess rätta bemärkelse..hoho.
 
Övermätta på potatisgratäng och fläskfilé blev det sedan en snabbis till Skövde och det var ju egentligen bara Stefan som skulle köpa nån teknikpryl..jag skulle absoluuuuut inte shoppa nåt..oj jösses..jag hade kunnat fylla hela bilen.
Men är det inte alltid så? När man inte har pengar eller inte tänkt shoppa det är då man hittar massor?
Men som i måndags när vi hade tänkt shoppa hittade vi inget och fick nästan panikshoppa istället.
Nåväl..jag "stunnade" och stoppade mig efter ett linne, två klänningar och en tunika.
...ska ju ändå till Stockholm på minisemester nästa vecka.
 
 
Och ovan ser ni då hur denna bloggerska sett ut i dag med gammal klänning från Gina Tricot och mammas gamla väska.
 
 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: