GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Pip

2013-01-10 | 18:33:00 | Egocentrerat&Vardagligt

När vi flyttade in i huset för ett år sedan  så gjorde vi om vissa rum med en gång , som t ex sovrummet eftersom det kändes akut. Likaså de två rummen på nedervåningen dels för att det ena kändes lite slitet och så för att det andra av tidigare ägare använts som fågelrum och hade fågelbajs lite här och var.

I somras målade vi om det rum som Stefan använder som sitt hobbyrum"..eller pojkrum hmm mansrum kanske är rätt benämning, haha.
 
Men resten har vi låtit vara för att bo in oss och komma underfund lite med hur vi ( läs jag) vill ha det.
 
Och nu har jag äntligen kommit fram till vilken halltapet jag vill ha ( med hjälp från mammas kloka huvud).
Eftersom huset är gult på utsidan kommer det bli jättefint med en gul tapet i hallen samt bli ett glatt välkomnande för alla gäster,
Så den underbara gula tapeten från Eiffinger/Intrade/Pip Studios får det bli. Kommer bli underbart tror jag och jag längtar nu tills vi får det färdigt. Så kommer en hallmöbel jag tog efter Morfar passa finfint till.
 
Jag är helt kär i alla PiPtapeter så hade det passat och jag haft möjligthet hade jag nog kunnat klä hela huset i dom.
 
 
Kommentera 7 st

Kommentarer
Linnéa
2013-01-10 - 19:38:05

åh! jag bara älskar den rosa med fåglarna! jag tänker mig den i min framtida hall med vit pärlspont på halva väggen och sen den. sött!

ja, den gula var också fin! det blir nog himla glatt och trevligt att komma in i den hallen :)

Carro
2013-01-10 - 19:55:43

Åh, det kommer bli så snyggt! Vill också ha!!

Emma
2013-01-10 - 20:30:47

Pip har så mycket fint! Jag älskar deras porslin också, vill ha allt! Den tapeten var riktigt fin! :)

Caroline
2013-01-10 - 21:13:10

Vilken härlig färgklick eran hall kommer bli!

Linda
2013-01-10 - 23:13:04

Gud så fin! Hoppas vi får se hur det blir. Hur ser din morfars möbel ut?

Annster
2013-01-10 - 23:38:10

Jättefina tapeter :)

A
2013-01-11 - 12:34:42

Wow! Vilka fina tapeter!
Det kommer att bli en jättefin hall!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: