GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

life´s too short not to wear what you want

2013-04-24 | 11:07:39 | Egocentrerat&Vardagligt

Igår när jag kollade på några väl valda episoder av SATC slog det mig återigen hur jäkla mycket jag älskar Carries styling och garderob...hur mycket JAG det känns i själ och hjärta..och jag har haft perioder när jag verkligen gått all in och levt ut mina "kläddrömmar" och klätt "upp" mig varje dag och haft kul och lekt med mina kläder...vågat.
 
Sen får jag längre perioder när jag endast bara tar på mig det mest bekväma..och tråkiga - tröja och jeans..
 
Men nej, nu när det äntligen blivit vår och sommaren komma skall hoppas jag då skall det banne mig bli ändring.
Nu ska jag piffa upp mig själv.
Nu ska det kombineras mönster och färger.
"För fina" plagg skall kläs ned litegranna så de blir vardagsplagg. Accessoarer skall användas till tusen, det ska vara kjolar, blommigt, prickigt, nitar, lite crazy.
Jag kan jag vill jag ska.
Kan Carrie kan jag.
 
För ja , livet är alldels för kort för att klä sig tråkigt och inte som man vill.
 
 
Både Carrie den äldre och den yngre får stå som inspiration. Älskar stylingen i både SATC och nya The Carrie Diaries.
Kommentera 5 st

Kommentarer
Charlotta
2013-04-24 - 12:05:32

Ja! En blir så himla lycklig av Carries garderob. Man vill ta på sej tyll och höga klackar och skutta över gatorna så där som hon i New York. Pinsam grej: Ibland när jag springer över en gata så låtsas jag att jag är hon haha!
Sen är ju hennes styling så jäkla genialisk. Den håller liksom trots att det nu är ganska många år sedan serien gick.
Basebolltröja och jättekjol är ju fantastiskt:-)

Svar: åhhh! Underbart att du skrev detta Charlotta..för jag är likadan..jag gå också runt och nästan tror att jag ÄR carrie när jag "struttar" nedför gatan om sommaren i high heels...skönt att nån är som jag på den punkten ;)
Kramar till bästa diG!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Carro
2013-04-24 - 12:15:39

Åh nu blev jag inspirerad att göra detsamma! Tack för en superbra blogg!

Svar: åh tack carro för söta ord! och blir glad att jag kan glädja och inspirera!kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Banana
2013-04-24 - 20:18:07

Yes! Bra Anna, jag blir riktigt inspirerad själv. Det vore kul att se mer outfits på din blogg igen också om du känner för att visa.

Carro
2013-04-25 - 12:31:37

Åh så sant så... jag klär mig för tråkigt. Blir irriterad när jag ser alla snyggingar på stan men jag själv ser liksom bara trist ut! Haha.
Jag har ju inte riktigt råd att köpa massa nytt, men borde se till att lägga pengar på rätt saker när jag väl kan. Något som säger vem jag är, liksom. Inte för att jag vet det, o jag gillar så många stilar, men man måste ju inte välja bara en stil!

Maria
2013-04-25 - 21:41:00

Jag lever alltid upp till sommaren vad gäller kläder - tycker inte alls det är lika roligt att göra sig vardagsfin under vinterhalvåret, så det blir ofta tråkiga kläder eller ogenomtänkta outfits då.. Sen är jag inte lika shoppingsugen under vintern heller..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: