GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Pocketbokoholic

2012-06-14 | 17:40:20 | Musik/Böcker

Jag kan snart inte gå förbi pocketbokstället på Ica eller surfa runt på Adlibris eller Bokus eller gå in i en bokhandel utan att köpa minst en pocketbok.

Pocketbokoholic. Köper nya böcker hela tiden och lägger på hög även om jag läser iaf 2 böcker i veckan.

Det är som en drog med sitt söta format och alla snygga omslag.

Idag skulle vi bara helghandla hem mat på Ica men precis när jag lade upp sista köttbiten på varubandet i kassan - naturligtvis kassan närmast tidningnarna och pocketböckerna så rusade jag dit och roffade åt mig boken ovan.

..och boken är hittills bra, suttit ute på altanen i den höstiga sommarblåsten med en eftermiddagsfika och läst några kapitel.

 

..och återigen dessutom blivit så där supersugen på att skriva min egna bok...en dag..

Kommentera 5 st

Kommentarer
Malin
2012-06-14 - 18:11:58

Oj, jag fattar inte hur du hinner läsa så mycket! Fast jag har ju visserligen pluggat på högskola i 5 år och då får man liksom nog av att läsa när det är så mycket kurslitteratur.. Inte direkt avkopplande att läsa ännu mer då :) Men i sommar kanske läslusten kommer tillbaka :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-06-14 - 18:13:34

Malin: Läsa för mig är en passion och jag måste läsa och/eller lösa korsord 30 min - 1 timme innan jag somnar för att koppla av och bort.



men jag var lite likadan som du ett tag särskilt när jag pluggade litteraturvetenskap.



kram

Moa
2012-06-15 - 18:25:14

Böcker är verkligen toppen.. Jag har samma "problem" som du. Tenderar att köpa böcker fastän jag har massa som ligger och väntar. :)

Linnéa
2012-06-15 - 19:32:57

Åååå skriv boken, jag är övertygad om att den skulle bli underbar. Jag har skrivit färdigt min, skall redigera den i sommar och beställa ett exemplar och bara ha för mig själv. En härliga känsla att ha skrivit en bok =)

Ida
2013-11-21 - 12:43:06

HEJ!
Förr läste jag din blogg varje dag men nuförtiden läser jag inte bloggar på samma sätt men kikar in här då och då. O nu fick jag ett bra boktips på köpet! :) Tack så mycket! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: