GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer - past, present..future?

2012-01-01 | 16:16:42 | Egocentrerat&Vardagligt

Har funderat litegranna senaste dagarna var jag skall ta vägen med denna blogg.
senaste månaden har jag knappt hunnit med den på grund av all flyttstress och att det varit så mycket med egna företaget och webshoppen.
Så vissa dagar har de tju bara nödbajsats fram ett inlägg eller två bara för "att"...bara för att visa att man lever, bara för att inte riskera försvinna från era minnen.

Jag älskar dock att blogga och jag älskar bloggvärlden och dess möjligheter.
Möjligheterna och sakerna den gett mig.
Vänner
Värme
Support
Karriär
Respons

Ibland kan jag ju gräma mig över att jag inte nischat bloggen.
Till ren
fotoblogg
teckningsblogg
modeblogg

Men jag är väl kanske inte nån nischad människa som person å andra sidan. Jag gör ju så mycket olika saker hela tiden så det är väl inte konstigt att det även speglas just i bloggen.

Men jag funderar ändå på nu att kanske ändå strukturera upp bloggen inför 2012...men hur och vart ska den ta vägen?
En del av mig vill ju verkligen återgå till hur det var i början med mer dagens outfits, shoppingtips osv.
Men jag vill ju även visa just mina två mest brinnande skapande intressen - foto och bildskapande/design.
Å andra sidan måste jag ju då och då få ur mig mina åsikter och krönikeliknande inlägg som skapar lite debatt då och då.
Babbel och svammel.

Men man kanske skulle försöka ändå att en bloggdag kanske ska bestå av cirka 4 inlägg
- ett mode/outfit
- ett företagsrelaterat
- ett vardagligt/personligt
- ett skapande..?

Ja det märks i alla fall att det är första dagen på nya året. Är det inte alltid då man är sugen på just nystart oskrivna blad, börja om, göra om göra rätt?

Vad tycker ni, hur tycker ni att Garderobsgrubbel&Byråbekymmer - the blog, skall utvecklas och vara?


Kommentera 19 st

Kommentarer
lisette A
2012-01-01 - 16:31:04

Jag tycker det är super att din blogg handlar om så mycket och inte BARA om mode eller något annat. Du vidgar dina vyer när du skriver om allt! Jag tycker om att få se ditt skapande men även läsa om ditt företagande, eftersom jag är egen företagare själv!

Huvudsaken tror jag är att hålla sig till det du brinner för och tycker om att göra, för sådant smittar av sig och sprider inspiration och glädje!



Gott Nytt ÅR! 2012 kommer bli precis så underbart som du gör det till! :)

L I L I J A
2012-01-01 - 16:31:42

Jag gillar blandningen :) Tycker faktiskt du ska köra på som vanligt! Det är kul att se lite allt möjligt för då blir det inte så "tjatigt" med t.ex. enbart foto eller enbart illustrationer.

lisette A
2012-01-01 - 16:31:44

Jag tycker det är super att din blogg handlar om så mycket och inte BARA om mode eller något annat. Du vidgar dina vyer när du skriver om allt! Jag tycker om att få se ditt skapande men även läsa om ditt företagande, eftersom jag är egen företagare själv!

Huvudsaken tror jag är att hålla sig till det du brinner för och tycker om att göra, för sådant smittar av sig och sprider inspiration och glädje!



Gott Nytt ÅR! 2012 kommer bli precis så underbart som du gör det till! :)

johanna
2012-01-01 - 16:43:29

jag gillar din blogg som den är, det finns lite av varje här! :)

Sofie
2012-01-01 - 16:46:50

jag gillar den kombinationen av de fyra du skrivit i slutet,låter riktigt bra! jag skulle nog vara lite intresserad av lite företags info då det där rätt intressant hur du startade avanna och hur det fungerar. för jag är faktiskt lite avundsjuk, jag skulle med vilja göra det du gör, designa, trycka och skapa och det bästa av allt, se resultat!! :)

Siri
2012-01-01 - 17:35:08

Jag gillar att din blogg inte är så nischad, vill läsa om lite av varje. Just nu är jag väldigt nyfiken på hur det går med det nya huset. Vill gärna se hur ni bor in er :)

Kramar <3

donnasandra
2012-01-01 - 17:42:01

¨Jag gillar att din blogg har fortsatt att vara onischad fast med återkommande teman! Sådär som det var "förr"! Fortsätt att göra det på ditt sätt, jag lär läsa oavsett!

Ida
2012-01-01 - 18:01:26

Jag älskar blandningen. Det är så kul att läsa och du är en av mina absoluta favoritbloggar. Heja Anna! Kram!

Art By Tina - Konst & Fashion
2012-01-01 - 18:09:47

Jag tycker den ska vara precis som den är - den känns som du! Och det är alltid kul att kika in här - för det finns alltid nya kreativa inlägg att kika på. Annars skulle jag ju inte följt dig alla år som jag själv bloggat - vad kan det bli...typ 4-5 år. Du är så bra och härligt kreativ!

Hälsokick
2012-01-01 - 18:13:12

Jag tycker det är kul med olika ämnen, det är ju bara att sätta dem under olika kategorier så kan den som vill läsa endast det den är intresserad av :)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2012-01-01 - 18:43:32

Jag gillar ju att läsa om ditt liv. En blandning mellan åsikter, mode, din vardag, skapande tycker jag vore bra. Jag brukar också försöka i min blogg att varje dag ha ett vardagsinlägg, inspirationskollage, dagens outfit och annat jag känner mig inpsirerad av. De bloggar jag läser mest är de bloggar som blandar olika ämnen. Mycket roligare så. :-)

Mikaela
2012-01-01 - 19:51:05

Jag älskar din blogg och är så himla glad att du just inte nischat den,utan det kan komma "lite vad som helst".

Tycker inte att det gör något att det inte kommer flera inlägg per dag alla gånger, för man hinner inte läsa allt då och bara skummar. Vilket är synd.



Jag vill väldigt gärna följa hur ni kommer fixa i huset under det här året:) Också älskar jag alla underbara kort på katterna.

Jess
2012-01-01 - 20:07:54

Jag (som alla andra verkar det som) gillar blandningen på din blogg, tycker det är lite tråkigt med alltför nischade bloggar... Så jag ser gärna en fortsatt blandning :)

Bim HD
2012-01-01 - 20:26:47

Hm... men det är ju oftast det jag gillar - att den inte ÄR helt o fullt nischad. Det kan bli lite trist i längden om det styrs upp till vissa saker och... om det då kommer något som man verkligen vill skriva om??? eller om det inom det ena området inte direkt finns något inom det ena att göra något om, känslan finns inte fullt ut?

Så... nä, jag gillar det som det är - blandning mellan vardag, katter, mode - shopping - jobb mm... och nu kommer det med alla säkerhet - huuuuset också. DET är ju det bästa - att vara sig själv och inte stoppa in sig själv i ett fack och sedan hamna där och inte kunna ta sig UR det facket....

Möjligen om du noterar på något håll vad du vill skriva om, bockar av varje gång du gör det och ser till att det inte bara blir EN sak hela tiden (hur det nu skulle gå till, med all din fantasi och allt som händer dig ;) tihi...) Nä, men du förstod kanske? Se till att det blir en normal blandning av det som ÄR du och vad som ÄR du vet du redan... ;)

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!!

Erika
2012-01-01 - 20:41:18

Bloggen ska utvecklas med dig och du ska skriva om det du vill för att du vill det inte för att du måste.

Ingen risk att du forsvinner från mitt minne. Din blogg var den första jag följde. Är inte så bra på att kommentera så ofta, men det gäller alla bloggar. Med en alltmer livlig bäs så får jag dra ner på vissa saker och datatid är en av dem. Saknar lite när jag kunde sitta hela dagarna vid datorn, hehe!



Kram och gott nytt år!

Anna
2012-01-01 - 21:25:26

Jag tycker din blogg är bra som den är =) känns så äkta, aldrig varit fan av nischade bloggar

britta
2012-01-01 - 22:14:56

Gott nytt år!



Så länge du fortsätter att uppdatera utan att du känner dig tvingad så är jag nöjd!



Jag driver ju ingen stor blogg som du men kan ändå känna pressen och då blir det inte roligt.



Jag tycker ju så klart att det är roligt att läsa om ditt skapande, men jag tror det är mixen som gör det så bra som det är!



Jag har förresten ny adress. Vore kul om du tittade in :)



Banana
2012-01-02 - 10:28:14

Jag gillar att din blogg är blandad, fast det vore kul med mer outfits och mode som inte är kopplat till ditt företag. Men allt får plats, det är ju rätt tråkigt med nischade bloggar tycker jag, så fortsätt som du gör.

Linnéa
2012-01-02 - 12:17:08

jag håller med de flesta andra. blandingen är ju det fina!

jag läser ju ingen ren illustrationsblogg, för jag är inte så intresserad av sådant. men däremot när du slänger in dina illustrationsinlägg så gillar jag dem jättemycket! då får man ju delar av sådant man inte annars hade läst.



så keep up the good work, och blogga bara när DU vill :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: