GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

first day of the rest of my life

2012-01-01 | 12:21:03 | Egocentrerat&Vardagligt

Gott Nytt År älskade läsare!
Hoppas ni hade en fin nyårsafton och fått en bra start på nya året 2012.

Vi tillbringade år 2011 sista timmar och 2012 första hemma hos min bror, svägerska och brorsdotter + ett annat par också.
Goda drycker och god mat.
En smördegsförrätt med en fetaostkräm och bacon.
Oxfilé, pepparsås, sallad och klyftpotatis till huvudrätt.
Chokladmousse, hallon och mörka choklad whiskeypinnar till efterrätt.

Jag försökte locka mitt obotligt raka hår kvällen till ära men det höll sig i 2 minuter. Obotligt rakt hår som sagt.
Vi traskade hem vid 2.30tiden inatt, allt var frostigt vitt och det var massa minusgrader ute.
Vi vaknade till att regnet smattrade på vårat hustak....mmm vårat hus... ! Igår innan vi begav oss iväg till nyårsfirandet så hade vi vår första riktiga hemma-vi-gör-ingenting-mer-än-mys-ochlata-oss-dag i vårt egna hus. Sovmorgon. god frukost, trevligt fikabesök av svärföräldrarna, sen låg jag i soffan med min numera rosa macbook, slösurfade, kollade på Ronja Rövardotter på tv och bara hade det gott. Hoppas nu på många sådana dagar 2012.


Kommentera 7 st

Kommentarer
Mickan
2012-01-01 - 12:58:59

Tack för att vi fick njuta av ert sällskap <3



Haha ja ser ut som en hillbilly från texas fattas bara hatten juh...



Fina ni är :)

ANNAWII ♥
2012-01-01 - 13:09:13

Mysigt!



Det blev lugnt för vår del med med mysig middag (fick världens godaste vegetariska alternativ) med de närmaste. Underbart!



Gott nytt år och ha en toppendag!

johanna
2012-01-01 - 13:11:21

ååh det såg ju supergott ut! :)

SHORTY
2012-01-01 - 13:51:05

gott nytt år på dig och god fortsättning :)

Bim HD
2012-01-01 - 14:54:06

Åh... låter och ser ut som en underbar nyårsafton med goa vänner o god mat. Precis som det ska vara ;)

Här vaknade vi dock upp med... snö. ÄNTLIGEN... även om jag hade önskat att sjön fått frysa till lite mer innan... läge för skidåkning då - och att Jiellat har fått jobba som hon ska med - husse :)

Nyår - blev som det blev, ungefär som med julen... inget speciellt direkt som jag önskade mig, tihihi...

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

(nja, jag önskade mig bla en ny bloggdesign till bloggen, med utgång från nuvarande eller så. - men har ingen fantasi - funderar hur man även får dit en eventuell header... wordpress är inget jag direkt insett hur det funkar i grunden ;))) <3

Husfrun
2012-01-01 - 15:42:57

Å Ronja Rövardotter var det länge sen jag såg.

Har också obotligt rakt hår :/

God fortsättning.

ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting
2012-01-01 - 17:49:35

fina bilder :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: