GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

det kan vara rena självmordsuppdraget att prova jeans under mens..

2012-01-14 | 16:24:51 | shopping, provrummet & cravings

God lördags eftermiddag på er blogosfären.
Hoppas ni har en skön helg!
Jag har haft en soft lördag hittills, ja förutom att den började med mensvärk då.
Men svärföräldrarna kom över på förmiddagsfika och efter det mötte jag upp mamma framme på stan.
Köpte ett par jeans och ett par randiga strumpbyxor på Lindex.

Det är ju alltid att utmana ödet till det yttersta att ge sig på jeansprovning under mensen.
Men jag måste verkligen försöka komma ihåg dettta att inte stirra mig blind på storlekarna..för gör man det så blir man ju skitknäpp.
Förra jeansen jag köpte på Lindex - strl 36 och är för stora.
På dessa fick jag köpa storlek 40.
Men de är i den där mellanblå nyansen jag gillar och stuprör så jag kan ha dem snyggt uppkavlade till kängor och kavaj...och ett par bra promenadjeans..mina utsvängda är ju aningens för långa för just promenader så slutar ju alltid med att jag har med mig en halv grusväg hem eller att jeansen blivit ytterligare en halvmeter för långa av all väta de sugit åt sig i pölar.

Nepp nu blir det några knäckemackor och en chokladboll och en stor kopp jordgubbste.

Kommentera 5 st

Kommentarer
This Is Olessia
2012-01-14 - 17:24:48

jaaaaa usch!!!!

MariaP
2012-01-14 - 19:46:58

Fina thights!

Sofia
2012-01-14 - 21:20:56

Tycker just lindex är experter på att experimentera med sina jeans/byxstorlekar... Men de är ju jag :)

Bim HD
2012-01-15 - 00:13:03

Hm, det där med storlekar där är inte lätt... har ett enda par jeans från dem - storlek? Inte en susning... 36? 38? vet ej :)

Dock köpte jag en långkjol där, blixtlåsvarianten på rea... 38a var nästan trång, hm... brukar växla mellan 38 o 36... och nu nästan läge för 40??? alltså, vad är poängen med storlekarna???

Dock köpte jag långkjol och en tröja/polotjocktröja för 199kr, totalt... kjolen hade kostat 399kr och tröjan 299kr... grovt 700kr och jag betalade då 200kr? Snacka om att det är surt att köpa till fullpris??? :(

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

emma härnqvist
2012-01-15 - 10:09:50

att prova jeans överhuvudtaget får mig att krypa ihop till en liten skräckboll. expediten i en butik för inte alls så längesen gjorde dessutom ett praktexempel på hur jag INTE vill ha det, dvs ge mig en HÖG med jeans och sedan stå utanför och vilja se samtliga på. jag gav upp efter ett par. haha.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: