GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

nja det var väl blaskig mellanmjölksmello ikväll

2012-02-12 | 00:00:55 | Musik/Böcker

Nja denna veckas Melodifestivaldeltävling var verkligen inget att hurra för. Inga direkta "fastna på skallen"låtar alls inga jag tyckte " den här blir en hit" ingen låt jag tyckte var mer värd att gå vdaire än nån annan.
Ok , Sonja Aldén var ett sömnpiller och jag är väl helt enkelt för gammal för att se nåt speciellt alls med den där unge gossen Munther, lät mest som en falsk variant av mellanbroden i Hanson som ju sjön MmmBop 1997.
Den jag tyckte var helt ok var DiLeva men så är jag ju en DiLevalover, sen tyckte jag att Abdrea Lundstedts låt växte när snabbgenomgången kom.
Hmm vilka var mr med? Ni ser redan glömt = oerhört tom blank delfinal.

Efter programmet var slut satt jag och Karin och youtubade fram lite gamla, äldre och nygamla schlagers

Stad i ljus - Tommy Körberg
Imorgon är en annan dag - Christer Björkman ( numer Mr Mello)
Driver dagg faller regn - Andres Lundstedt
En sensation - Peter Jöback
En dag - Tommy Nilsson
Som en vind - Edin & Ådal
Line of fire - Etype & The Poodles
Sarek - Genom eld och vatten
Py Bäckman - Långt härifrån
In the name of love - Magnus Bäcklund
The worrying kind - The Ark


Kommentera 4 st

Kommentarer
Art By Tina - Konst & Fashion
2012-02-12 - 09:37:05

Rockabilly får mig alltid på så förbaskat bra humör - så Top Cats fick min röst utan tvekan. Dessutom älskar jag låten dom valde att gå in på scen till. Måste bara ta reda på vad den heter.

Malin
2012-02-12 - 10:01:08

Ja, visst var det tråkigt, gillade nog också Di Leva bäst, men det var ju inte så spännande låt heller.. :/ Recension på min blogg som vanligt ;)

Anonym
2012-02-12 - 11:48:23

Stad i ljus av Tommy Körberg är nog min absoluta schlager favorit. Så pompig och vacker:)

Sofia
2012-02-12 - 12:34:25

Själv tyckte jag de var en genial kväll och rätt låtar gick för en gång skull vidare! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: