GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

den där jävla modebloggerskan asså...

2012-12-03 | 14:50:38 | Egocentrerat&Vardagligt

Nu har jag påbörjat detta inlägg flera gånger, raderat, sparat som utkast, börjat om osv...Återigen ett "förklaringsinlägg" om den lilla tecknade figuren "Modebloggerskan"..som jag alltid får göra när hon återkommer i denna blogg..
Om att hon inte är baserad på en utvald människa eller en parodi på en särskild "modebloggare" /bloggare..att hon är totalt snedvriden och överdriven men med en viss ton av kritik och pik till samället i det stora hela..inte bara eller endast just bloggare som grupp..men eftersom hon publiceras i ett bloggforum så får hon heta Modebloggerskan och vara lite bloggrelaterad..hade jag suttit på en fabrik och publicerat henne i en , ja vad vet jag , en medlemstidning kanske hon hade hetat "Montörskan" eller nåt sånt.
Jag kanske läser 150- 200 olika bloggar, krönikör, tidningsartiklar osv i veckan och denna tecknade figur blir ofta en sammanbuntad ihopsmält intrycksgrej av alltihop. Nån liten bit därifrån nån partikel därifrån nåt uttryck därifrån osv.
Men äsch jag skiter i det.
Om nu nån verkligen känner sig så himla personligt träffad av henne..ja ..vad kan jag göra åt det egentligen?
 
Ni är ändå många som alltid frågar och ber om henne så fort hon försvinner och är borta ett tag så jag kommer nog allt fortsätta..för jag gillar att göra henne.
 
Nu ska jag skriva min nästa krönika till Lokaltidningen och klappa katterna som myser och sover bredvid mig.
 
 
 
 
En av de första Modebloggerskorna..från november 2008
 
 
..och yes..nåt år senare köpte även jag en "Rawling Scones"tischa..och jag gillar typ bara två låtar.
Kommentera 5 st

Kommentarer
anna (dagens skapelse)
2012-12-03 - 19:49:39

alltså chailatten..vad hände med den? dricker folk chailatte längre?..eller var det en dagslända á 2008?

Svar: haha ja du nu när du säger det..den hör man ju aldrig nåt om längre.Märkligt.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Emma Härnqvist
2012-12-03 - 20:27:07

Jag fullkomligt älskar henne! Och som många andra säker skriver och kommer skriva: Strunta i vad de tycker, om de nu tar så illa vid sig så får de väl kolla bort! Kramkram

Ida
2012-12-03 - 22:52:01

Hihi, älskar din sista kommentar, så ärlig! :D

Sascha
2012-12-04 - 11:46:41

Älskar Modebloggerskan!

Hanna Karlsson
2012-12-06 - 14:23:46

Jag gillar henne! :-)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: