GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

that´s my painting on the their wall

2011-10-19 | 18:10:58 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Förra våren började jag måla väldigt mycket tavlor. Jag fastnade helt i måleriets värld i nån månad eller två.
Efter det har det blivit nån tavla då och då men jag måste verkligen vara in the mood för att måla just på duk med penslar och rinnande färger.
Till skillnad från mina mer tecknade teckningar och illustrationer- mer gjorda i datorn, så är mina tavlor väldigt naiva i stilen, serietidningsaktiga, nästan lite barnprogramsaktiga eller lite tecknat som Family Guy, väldigt färgstarkt och väldigt fritt och lite hmm klumpigt.

Härom dagen fick jag en söt kommentar från en av dom som köpte tavlor av och om hur nöjd hon fortfarande är med sitt köp, ja hur både hon och hennes sambo gillar tavlan.
Jag bad om att få en bild via mail och det fick jag. Så kul att se var ett konstverk hamnat som man målat, som det bara finns ett enda ex av i hela världen.

Kommentera 7 st

Kommentarer
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-10-19 - 19:40:53

Kul att få se hur det blir i köparens hem! :-)

Anonym
2011-10-19 - 21:09:42

Sv: absolut inte, i vår familj är du den duktiga artisten, ja hobbyleker bara lite, puss

art by Lisa Lans
2011-10-19 - 21:28:30

så fin!

Mickan
2011-10-19 - 21:49:57

Sv: ja jag tänkte de me, men de är ju supersvårt å veta storlek å sånt å hur det kommer sitta på då... :/ kanske köper den å så blir den för liten får den flytta in hos dig :) puss

Mickan
2011-10-19 - 22:13:34

Sv: mm man kan ju hoppas, beror ju lite på när jag kommer få börja träna igen å sånt.. Man ska ju egentligen vänta minst 6-8 veckor, å då är de ju typ jul :/ så kommer bli mååånga lååånga promenader innan de )

Skor har ja haft tur med :) de är bara klackar som är jobbigt, haha!

Kram

britta
2011-10-19 - 22:24:48

Så kul! :D Jag har fått förfrågningar om att sälja tavlor men jag har ännu inte självförtroende nog att låta min konst stå för sig själv utan att någon står bredvid och pekar på alla fel. ;)

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-10-20 - 09:59:54

Just den känslan är fantastisk - att se sina tavlor i andras hem. Det är en av anledningarna till att jag målar. För det är magiskt!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: