GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

man blir så där idiotiskt patriotisk..

2011-05-15 | 01:15:28 | Egocentrerat&Vardagligt

Nyss hemkommen efter en trevlig kväll hemma hos brorsan och svägerskan där vi grillade - trots regn och sedan kollade vi på eurovision..och min thrashdetahgrindblackmetalhardrocking boyfriend har en imponerande koll ibland på musik som absolut inte är hans grej ( eller ja som han offentligt säger inte är hans grej i alla fall..).

Det slutar ju som alltid med att man sitter där idiotiskt patriotisk, trots att man innan uttalat sig att man inte bryr sig eller att fel låt vann i Sverige( hejade ju på Swingfly) och svär x antal grövre och grövre svordomar innehållandes kombinationer av synonymer för könsdelar när Sverige inte får poäng av de andra länderna och typ bannar Carl Bildt för allt samtidigt som man för sitt liv absolut inte kan komma på vilken låt Azerbadjan eller Bosnien sjöng och var gång de får poäng skriker man " men va fan var det för låt då??!?!"
Och var det inte ovanligt många låtar i år som påminde om just svenska låtar?
Danmark var ju rent plagiat på Andreas Johnssons Sing for life/love vad den nu hette..och så var det nån som lät helt som , vilket jag kom på när jag ylade hem i på cykeln i spöregnet nyss, Dansar i Månens sken med Suszzies Orkester*
?

 

 

 

* ( jag är född i början av 80talet..Suzzies orkester och svensktoppen tillsammans med kasettband /blandband med  radiohits ala Grymlings, Roxette, Enya, Millas Mirakel, Orup m fl är en del av barndomen)

Kommentera 6 st

Kommentarer
Malin
2011-05-15 - 02:03:11

Sing for me ja, det var ju bara att sjunga med rakt av :P Jag gillade vinnarna, de var mina favoriter faktiskt :) Recenserade lite halvt i bloggen, kunde inte låta bli för jag hade så mycket att tycka, haha :)



Funderar på att köpa ett svart dreamcatcherlinne för övrigt, fyller 25 på torsdag och tänkte att det skulle vara en fin present till mig själv. Vad tycks? ;)

Jessica
2011-05-15 - 09:38:58

hej hej!

Ungefär så satt jag igår också, varje gång vinnarna fick poäng, för hur ska en sådan menlös låt någonsin kunna läggas på minnet?? och ja plagiaten duggade tätt i gårdagens tävling. :) Hoppas iaf att du hade en fin kväll igår.

Ninas modeblogg, utan mode
2011-05-15 - 09:58:52

Haha, jag satt just och funderade på vad Suzzies orkester kunde vara :P



Jag minns inte ens hur vinnarlåten gick, så bra var den.

anna
2011-05-15 - 10:13:14

hahaha känner igen mig helt! fast iår tyckte jag vi skickade helt rätt faktiskt :)

ART BY LISA LANS
2011-05-15 - 10:22:18

Jag, danmarks var verkligen plagiat. Hörde att det var jonsonslåt direkt den började. Vinnarlåten var inte mycket att hejja för. Tyckte Saade borde vunnit. Inte för att jag tycker att han är vidare bra egentligen. MEN HAN ÄR JU SÅ VANSINNIGT SNYGG!



Ska införskaffa en glasbur (med krosssäkert glas) som jag kan ha i lägenheten med han i. =)

..:Sarah:..
2011-05-15 - 22:36:46

WOW !

tokdiggar bilden :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: