GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

man måste ju unna sig lite

2011-03-07 | 10:23:20 | Smink, Hudvård, Skönhet

Igår när vi var på Ica och handlade så fanns det ett ställ med nya produkter ifrån Nivea Visage.
En ny dagkräm för ansiktet utan parabener och mineraloljor.
Jag testade ju Rosenserien för drygt ett år sen efter enn lektion om just det farliga med parabener och mineraloljor och man blev minst sagt lite förskräckt vad det är i alla krämer lotions schampoon och annat.
Dock så verkade min pollenallergi reagera på Rosenserien och hela ansiktet blev en allergihärd. Så det var bara att sluta.

Men nu ska jag testa den här från nivea, brukar älska deras grejer och har redan testat en roll-on från samma serie och har inte allergireagerat på den.

Köpte även en hårmousse och en glossig tidning, man måste ju lyxa till det lite ibland, resonerade jag, särskilt när jag skulle vara så duktig och ställa mig och baka till min älskade...som för övrigt nog klämde i sig 15 av de 20 muffinsen jag bakade igår.


Kommentera 4 st

Kommentarer
sanna
2011-03-07 - 10:35:12

Hoppas den faller dig i smaken! Själv tål jag inte Niveaprodukterna då de innehåller propylenglykol!

Linda
2011-03-07 - 11:23:34

Tihi, kika efter mitt namn i blaskan ;)

Sara
2011-03-07 - 11:25:01

Klart man ska unna sig!:)

Malin
2011-03-07 - 14:36:35

Åh önskar jag kunde unna mig lite mer. Men om några år kanske. ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: