GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

ur hjärtat mitt..

2011-06-14 | 20:32:29 | Egocentrerat&Vardagligt

Lite dålig bloggdag idag men dels verkar min förkylning från Cypern ha kommit tillbaka en sväng, känner mig som en rugguggla och halsen bultar och dels har jag megamassa att göra. Hela förmiddagen gick åt till att sortera leverans av plagg och bestämma vad hur och vilka och hur många av varje i varje färg och storlek som skulle få vilket motiv och kolla av mot alla "restorders" och förbeställningar på shoppen, sen köra till tryckeriet och ordna upp allt där.
Sen tar kundtjänstmail en massa tid.
och det är så kul grejer att få hålla på med och jag hade inte kunnat drömma om att Webshoppen skulle gå så här jäkla bra , att försäljningssifforna skulle vara så här underbara efter bara 2 månader.
Underbart!
Men jag hoppas det fortsätter än mer uppåt och att jag kanske inom en snar framtid kunde anställa nån - gärna min pappa som tyvärr snart blir arbetslös igen.
För det blir lite väl mycket att göra för mig själv och allena ibland och jag tror paps och jag skulle bli ett finfint företagarteam.

Samtidigt är Avanna mitt. Det är mitt hjärta, det är mitt livsverk.
Därför blir det också en stor del av denna blogg vissa dagar eftersom Avanna/företaget/shoppen är det jag håller på med mest hela tiden på ett eller annat sätt genom skisser planering ordrar packning posten bokföring mail support inköp utgifter etc.
Och tyvärr är Avannainläggen det som en del av er finner skittråkiga, men en del av er finner dom som tur är inspirerande och läsvärda.


Jag igår, en stund i en solstol, dock var det inte riktigt bikinivarmt...hoppas de jättevarma heta graderna gör en comeback snart.
Kommentera 17 st

Kommentarer
Malin
2011-06-14 - 20:53:36

sv; hehe okej! :)



Gissa på någon bara?

Ingela
2011-06-14 - 20:57:32

Jag tror på dig och pappa "brygg" oxå. =) ni är ju så goa båda två så go for it så snart du får chansen!



och krya på dig gums!

Charlotte
2011-06-14 - 20:57:45

Shit va häftigt att det går så bra!! Det är du värd, du är duktig på det du gör och jobbar hårt. Kika gärna förbi butiken nån dag så bjuder jag på en fika!



Kram!

Ida
2011-06-14 - 20:58:32

Det gick både och :P hehe. tur i oturen :)

Nina
2011-06-14 - 21:10:18

Sv: haha jag med! :D

Jatte fin design! ^^

moa
2011-06-14 - 21:22:47

sv: Åh tack så mycket! Du är väldigt vacker du med :)

tänker anmäla mig till tävlingen under nu också!

Anja - 17 & mamma!
2011-06-14 - 21:24:19

SV: Tack. :)

Maria Nordvall
2011-06-14 - 21:30:09

sv: åh tack snälla du! <3

Jess
2011-06-14 - 21:37:04

Det är så kul att det går så bra för dig! Starkt jobbat :) Hur var boken förresten, den på sista bilden? Väntar spänt på att den ska dimpa ner i brevlådan i dagarna.

Karin
2011-06-14 - 21:49:21

Tack så jättemycket för din fina kommentar Anna! Blev jätteglad :) Men även förvånad över att min första kommentar kom från dig vars blogg jag har följt så länge nu :) Kram

Mikka
2011-06-14 - 22:12:55

Tack för din kommentar! Jag somnade gott och tisdagen blev faktiskt bra, gillar!

Sara
2011-06-14 - 22:21:42

sv. :) åh! är det sant? jag är inne i en smithsperiod nu, och det har blivit mycket dom de senaste dagarna :]. men det gör ingenting, för dom är ju bra!

Jess
2011-06-14 - 22:31:45

Tack själv fina du :) Ska bli kul att få hem boken, hörde David Nicholls när han var i P3 häromdagen och det var intressant att höra honom berätta mer om boken och karaktärerna. Ska bli kul att läsa!

Sandra
2011-06-14 - 22:32:51

jag kan inte svara på varför jag gick ner i storlekar, förmodligen för att jag hade en väldigt jobbig period just då.

Nej det var inte jobbigt, jag kanske har skrivit konstigt eller något. Jag trivdes bra med storleken 38 men jag skrev att de är jobbigt att få ha först 38 sedan 34.. det var nog i stil med det jag menade. Nu har du fått en liten förklaring. :)

Johanna
2011-06-14 - 23:23:01

ja, jag tillhör ju de som uppskattar företagarinläggen!

gillar följa din vardag också, och det är framförallt blandningen som är skön och tilltalar mig.

och ärligt talat, vill man läsa massa "dagens" och "idag har jag gjort bla bla bla" då har man ju tusentals bloggar att välja bland!

Men hur många kan man välja på om man vill läsa om designern och arbetet bakom en webshop och ett eget klädmärke?

näedu, keep going du! och hoppas det går fortsatt bra så du får anställa papi!

kram

Andrea
2011-06-15 - 14:19:24

Det är blandningen företagande/privatblogg som gör den här bloggen så läsvärd, ju!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-06-17 - 11:53:29

<3

Jag gillar mixen! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: