GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

satc guides me through life

2011-06-06 | 23:11:14 | Egocentrerat&Vardagligt

Ja jag har sagt det förr och jag säger det igen.. Sex and the city är min livsbibel.
Ty hade jag inte sett avsnittet Ring a ding ding när Carrie och Aidan gjort slut, igen, och Aidan flyttar ut så hade jag ju inte vetat att det är flottören som just nu skapar ett enerverande brusande och konstantsmåspolande i toaletten.

Satc..åh älskade Satc.
.Finns ingen bättre serie..särskilt inte heta varma långa sommarkvällar och nätter.
Bara att googla bilder och se Carrie/SJP och hennes outfits , särskilt säsong 1-4...jag ryser..det är så fint..så vackert..det bultar i hjärtat. Och att bli påmind hur SATC var..och hur sen filmerna blev..får det att värka i samma hjärta..

Kommentera 6 st

Kommentarer
dissy
2011-06-06 - 23:56:36

Satc är verkligen en bra serie att se på semestern. Jag brukar plocka fram min seriebox och kolla igenom den en gång om året just på sommaren:)

Rachel Lynne
2011-06-07 - 08:34:41

ahh love SATC too, especially the first movie, the fashion is amazing, and her wedding dress, uh I die!



xx



Rachel



http://blushingtulips.blogspot.com/

Anna
2011-06-07 - 09:56:00

Mm jag håller med, kollade igenom hela serien nyss och fortsatte med filmen men där tog det stopp, filmerna är bara feeel vilket är så synd för det är verkligen gåshud i de sista avsnitten av säsong 6. Men jag förstår fortfarande inte hur du kan tycka tvåan är bättre än ettan :O

Sara
2011-06-07 - 16:26:54

Kan bara hålla med, fullständigt!

Mörktopp
2011-06-07 - 17:41:13

Åhhh, håller med dig.... Kan snart varenda replik från varje avsnitt.... ; ) Om du älskar SATC kommer du älska NYC ännu mer! Åk dit om du får möjlighet! Kram!

Lisa
2011-06-10 - 14:46:23

Jag håller verkligen med dig. Riktigt down dagar så är det den största trösten som finns när ens riktiga vänner tyvärr inte har tid med en lång pratstund. Miranda, Samantha,, Charlotte och Carrie blir TV-vänner (givetvis är det bättre med de vänner man har IRL, men som substitut). Nu har ju Candace Bushnell kommit med två böcker om Carries liv innan New York, hennes tid i skolan, innan hon hade pojkvänner och sådär. Det är intressant att få en djupare bild av var Carrie kommer från, för det får man ju som aldrig veta i serien.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: