GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jomenvisst jag skiter väl i min katt då och värdesätter Eniro mer..visst.

2011-07-14 | 19:56:32 | Egocentrerat&Vardagligt

Nu är det tomt här hemma.
Lille älskade Ozzy fick ligga kvar på Djursjukhuset i Skara.
Usch gör ont i hjärtat och även om vi har två små älskade pälsbollar till här hemma så märks det ju så väl att en just nu saknas.

Vi fick vänta i över en och en halv timme på att ens få träffa en veterinär då det tydligen var väldigt många akutfall idag..och en kvinna tror jag var där och fick sin hund avlivad...såg så ut på tårarna..usch igen.

Ozzy gillade inte alls att åka bil i 45 minuter men piggnade till en stund medan vi väntade på veterinären.
Men det visade sig att han hade feber och så fick vi gå till honom med röntgen..min duktige lille kille. Men han gillade inte att ligga på rygg så han bet mig i handleden, stackarn.
Känns bra att vi åkte in, det är ju verkligen fel på honom och hade ju aldrig förlåtit mig själv om vi åkt iväg till Smögen och han blivit sämre här hemma. Nu hoppas jag bara på att lille gubben får komma hem imorrn.

Men bara måste berätta om ett helt jävla idiotiskt telefonsamtal jag fick medan vi väntade på veterinären. Dolt nummer, trodde kanske det var tidningen jag skriver krönikor för som ville nåt. Ja det eller då alternativt den där mystiske killen som ville ha mig som fotomodell/värdinna/hora för några veckor sedan..
Men nej det var en man som ringde från " hörde inte riktigt" på uppdrag av ENIRO och han hade en kraftig brytning så jag förstod knappt vad han sa och han verkade inte förstå mig heller.
Han ville i alla fall veta om jag skulle fortsätta vara kund. Och det har ringt minst 5-10 sådana företag/teleförsäljare från en mängd olika företag på upddrag av andra företag ( som ofta hotar med att de ska minsann ta bort mig från google vänta bara!!) sen jag startade webshoppen. Och jag ifrågasatte mitt så kallade abonnemang och eventuella kundnummer och om vi kunde ta samtalet senare då jag satt på sjukhuset " Men det här är viktigare du måste prata med mig" fortsatte han och jag " nej att min katt får vård är viktigare jag måste prata med läkaren nu, kan du ringa imorrn"
"Nej du måste prata nu det här är viktigare du kan göra båda och du måste prata med mig du kan strunta i läkare det är jätteviktigt!!" ...sen blev han skitotrevlig och jag sa att " Ja men då får det vara om du inte kan ha den minsta sympati i din kropp eller i alla fall vänta en timme eller två".
Fy Fan. Man blir ju i alla fall inte mer sugen på att bli kund hos en sådan försäljare.

UPDATE: Jag har nu kontaktat ENIRO och fått svaret att det hela rör sig definitivt om ett blufföretag. SÅ alla Ni företagare - så väl som privatpersoner - Passa er noga från dolda nummer där säljarna ringer och påstår sig ringa på uppdrag av Eniro. Eniro själva ringer aldrig från dolt nummer.

Jag och min minsta kattkille Charlie


Kommentera 25 st

Kommentarer
Evelina
2011-07-14 - 20:08:44

Åh va ont det gör i mitt matte-hjärta(har två katter själv) när jag läser. Håller alla tummar för att han blir bra snart igen!

Josephine
2011-07-14 - 20:10:34

Eniro är rentav värdelösa. Jag känner flera som slutat använda sig av deras tjänster pga otrevliga försäljare och telefonerare med oklart syfte. Och det är stora företagare med uppåt 200 anställda som numer vägrar synas på Eniro. Så att du "raderas från Google" är ett jävla töntigt hot.



Bra sagt!

Sara
2011-07-14 - 20:15:11

Men fy vilken idiot. Bra att du sa ifrån , inte klokt vilka människor det finns! :(

Josephine
2011-07-14 - 20:23:09

Vilken idiot! Hoppas din kisse blir bra snart! :)

Sofia
2011-07-14 - 20:41:25

Så jobbigt!!!! Jag förstår dej så vääääl!

Har dom hittat vad som är fel med honom? Det låter ju som förgiftning... men vad vet jag.

Jag håller i alla fall tummarna.

(ang. idioten så ska du inte ens prata med dom, dom försöker tjäna pengar på människor, inte hjälpa dom) Någon på eniro kan VERKLIGEN inte ta bort dej från google, ha ha ha! Galen snubbe. Skit i honom!

Anna
2011-07-14 - 20:52:17

Ett tips är att aldrig acceptera nånting från de som ringer så. Vet då jag jobbar som ekonom att vi får varningar hela tiden om att inte acceptera nånting från de som ringer eller skickar "fakturor" (erbjudande/prenumerationer som ser ut som fakturor) från företag som heter nånting likt eniro osv, är oftast bedragare och som bara försöker lura av dig en massa pengar. Speciellt går de på de som har nystartade företag.

Malin
2011-07-14 - 20:57:54

Oj! Den killen hade inte en bra dag på jobbet. Verkligen inte okej beteende! Man förundras ju över vissa. Hoppas kissen bättrar på sig över natten. Kram!

Helén
2011-07-14 - 21:03:59

Lilla kissen då. Sånt är alltid jobbigt. Been there done that.



Massa skitlurendrejeri företag som har namn som låter förvirrande lika med kända normala företag. De tjatar, hotar och har sig. Ringer ofta till jobbet och ma n kan säga nej 50 ggr men de blir bara värra. Jag brukar säga nej tack och ge dig sig inte så svrundar jag utan att lyssna på deras protester och lägga på. Bedrägeri. Man köper ju en tjänst att ligga med nånstanns i ingenstannslandet. Normala försäljare för vanliga företag kan ju ta ett nej utan att hota.



Hoppas Kissen mår bättre imorrn. Kramis

donnasandra
2011-07-14 - 21:06:50

Sjukt om han tror att han vinner något på ett sådant bemötande. Låter inte riktigt seriöst nej...

Jess
2011-07-14 - 21:19:22

Hoppas Ozzy blir bra och får komma hem snart! Usch, det är så jobbigt att åka med sina älsklingar till veterinären.

Annster
2011-07-14 - 21:36:19

Vad tråkigt med Ozzy, hoppas verkligen det löser sig och det vågar jag nästan tro att det gör.



Vilken idiot till försäljare, men telefonförsäljare är oftast sjuka i skallen. Tycker det har ökat numera, hur många som helst som ringer. Även om jag kan urskilja numren som ringer och skiter i att svara på teleförsäljare så ger det sig inte. Det kan ringa flera gånger om dagen och har gjort senaste året :/

Malin
2011-07-14 - 21:43:53

Usch vilken idiot! Hoppas Ozzy får må bättre snart så han får komma hem :)

Ullis
2011-07-14 - 21:46:42

Men fy fan vilken jävla idiot...

Hoppas lille Ozzy mår bättre snart.

kram

Anonym
2011-07-14 - 22:19:01

fyfan för sådana männikor!

hoppas katten blir bättre snart. fin blogg förresten, kramis!

Maria
2011-07-14 - 22:29:41

herregud vilka sjuka människor som ringer dig och beter sig sådär...! Fast jag har svårt att tro att en som beter sig sådär rubbat på riktigt ringer från Eniro, såg nån dokumentär för nåt år sen om folk som sysslar med bedrägerier och försöka lura folk på pengar bl.a. genom telefonförsäljning, där de låtsas komma från kända företag..



Hemma i Finland har jag det oftast lätt med telefonförsäljare, jag frågar bara (på svenska), om de möjligtvis kan tala svenska.. Oftast avslutar de samtalet ganska snabbt, om jag inte råkar ha oturen att personen faktiskt råkar kunna svenska vill säga ;)

Lottis
2011-07-14 - 23:01:54

Näe! Fyy, vilken tråkig attityd! Och han ska vara säljare! Hoppas din kattkille kryar på sig snabbt <3 Stor kram till er båda!

Madeleine
2011-07-14 - 23:33:24

Hoppas verkligen han kryar på sig. Och den där telefonförsäljaren, rent ut sag,t vilken idiot!

Sara
2011-07-14 - 23:36:49

Vilka idioter det finns!!! :O

Ida
2011-07-15 - 00:18:14

Men GUD!! Sjukt otrevligt! Jag & min Bellakatt fräser i hans riktning. Fssscchhh!

Malin
2011-07-15 - 01:10:27

Det var förmodligen inte någon från Eniro du talade med där utan en bluffare, finns skitmånga sådana som säger sig komma från stora företag. Det är bara att säga nej tack och lägga på!



Hoppas kisen blir bättre snart!

pimpXprincess
2011-07-15 - 02:01:53

Aj aj, stackarn! Hoppas att han mår bättre snart!

Emmas Bokhylla
2011-07-15 - 09:56:36

Jag kan tanka mig hur det kanns, jag har ocksa suttit med en sjuk katt i famnen och grinat ogonen ur mig pa det lokala djursjukhuset. Dock slapp jag taskiga forsaljare och missen blev frisk, till slut.



Kramar!

Anneli
2011-07-15 - 11:56:51

Fy fan idioter. Väl rutet.



Hoppas verkligen att Ozzy blir bra igen och att ni också kommer iväg till Smögen och har det skönt!



Kram!

Tess
2011-07-15 - 16:06:24

Alttså fy fanken vilket folk det finns! Blir så arg, grrrr...



Håller tummarna för att Ozzy kommer hem till dig snart, pigg och frisk.



Passar på att tacka dig för det fina linnet och magtröjan jag fick hem häromdagen, så underbara!

Carro
2011-07-15 - 16:56:35

Hoppas verkligen ni får hem Ozzy snart utan problem.. <3



Vilken jävla idiot. Karma på honom...!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: