GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

finns det inga fina skor längre?

2011-07-02 | 20:53:19 | Egocentrerat&Vardagligt



Godafton mina sötnötar till läsare.
Dagen har tillbringats i vackra Göteborg
, börjar allt gilla Göteborg mer och mer, väldigt vacker sommarstad framförallt, mysig och fin..hmm kommer jag bli en större Göteborgslöver än Stockholmslöver tro? Nja tveksamt.
Vi åkte iaf hemifrån nio imorses för att hinna med 9.50tåget från Falköping, som visade sig vara inställt när vi kom fram, så fick åka en timme senare.
Jag hade en förhoppning om att få med mig ett eller två par fina klackar hem men vad har hänt med skoutbudet? Hittade inte en enda sko nånstans som tilltalade mig..antingen är det knappt nån klack alls eller så är det totalt icke gåbara klackhöjder - och jag vet inte hur många tjejer jag sett under dagen som giraffstapplat fram i just klackar de inte behärskar..så fult.
Eller så är det bara skitfula detaljer, konstiga kulörer eller skoskavsmarodörer bara under snabbprovning.
Suck.

..det blev tre enkla klänningar köpta iaf...måste ju hålla uppe klänningsinköpskontot från Juni..

Och så har det blivit 4 offentliga toalettbesök. Jag hatar avskyr räds offentliga toaletter..Känner mig så smutsig så fort jag entrat en. Och att dessutom ha mens då under en dag ute där offentliga toalettbesök blir oundvikligt..jisses.
Men allvarligt. Alla offentliga toaletter måste vara ritade och byggda av män? Ty skulle de vara designade av kvinnor slår jag vad om att handfaten skulle sitta inne på toaletterna och inte utanför.

Som fin extrabonus på dagen sprang jag på min favoritgöteborgare dessutom! Sassy!
Kommentera 10 st

Kommentarer
Malin
2011-07-02 - 21:20:41

Håller med, jag hittar knappt några fina skor jag heller.. Och jag har varit en riktig skoälskare!

Elin
2011-07-02 - 21:29:19

Instämmer så gällande offentliga toaletter, så jädra äckliga!

alexandra
2011-07-02 - 23:41:39

det allra värsta med offentliga toaletter, är att man aldrig vet vad man får se när man öppnat locket. det verkar som att folk inte vet om att dom ska spola efter sig, eller att det finns något som kallas toalettborste.. fyfan så vidrigt

Emma
2011-07-03 - 01:44:50

H'r i Tokyo ser jag n'stan fram emot att ga pa offentlig toalett eftersom de ar sa jakla fina :P Värsta lyxtoaletter, gratis. Helt annorlunda från Sverige!

Annster
2011-07-03 - 06:49:19

Instämmer på det sista, offentliga toaletter är ingen lek. Alltid en utmaning varje gång :/



Men skor, det har jag dock aldrig haft problem med. Hittar alltid nya par jag vill ta hem, även om det det inte alltid tillåter ^^

Malin
2011-07-03 - 10:01:45

Uh, offentliga toaletter - nej, ingen hit det!



Jag har bott i Göteborg nästan ett och ett halvt år nu och börjar verkligen gilla stan nu. Finns många guldkorn i alla möjliga kanter. Särskilt nu på sommaren :) Hoppas ni hade en bra dag!

Josefine
2011-07-03 - 11:35:28

Tråkigt att du inte hittade vad du hade hoppats på.

Själv älskar jag för övrigt göteborg. tyvärr är jag där alltför sällan, trots det "korta" avstånd vi har till stan.

fifi
2011-07-03 - 11:52:12

Klart att du ska bli en äkta Göteborglover!



Det var kul att se dig igår, fatta vilket sammanträffande!



puss

Sofia
2011-07-03 - 14:33:51

Jag har blivit helt galen i en skoaffär här i Berlin, men min plånkok gillar den inte lika mycket ;-) Eller ja, det finns faktiskt flera som är helt fantastiska. Du får åka hit på en weekend =)

Alexandra -mamma till Leia
2011-07-03 - 20:22:14

Hej gumman. Fin du är!

Och ang toaletter: Ja fy för attans... Dock har jag lite fått vänja mig nu med Leia - ibland måste det bytas och då måste man in någonstans och byta... Men jag försöker hålla mig till kafféer då iaf. haha!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: