GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Stylisterna

2011-02-11 | 12:34:00 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Stylisterna på Kanal 5 Play har nu sänts i fem avsnitt och ja jag är ganska hooked.
Dels är det ju några bloggare man känt till en tid som är med och tävlar om en "åtråvärd" praktikplats på Sofies Mode.
Dels är det kul att se systrarna Fahrman i ett annat sammanhang även om det är svårt att få nåt grepp om dom.

Dock känns ju avsnitten väldigt korta och ibland lite väl vinklade och lite halvt förnedrande och fördummande mot vissa av deltagarna ibland. Tyvärr.
Tycker det är kul att två killar är med och tävlar, tror att dom är mina två favoritdeltagare.
Men serien bekräftar också litegranna det jag och många andra varit kritiska till under några år - att modevärlden och modeklickeliten i Sverige ska vara så slätstruken, så homogen..ingen får riktigt sticka ut och det där med egen stil inte är så välkommet.

Har ni kollat? Vad tycker ni?

Kommentera 12 st

Kommentarer
dissy
2011-02-11 - 13:23:42

Jag tycker också att det är vinklat. Och jag hatar sveriges homogena stil. Ser jag en till nudefärgad klädkollektion hyllas så skriker jag.. haha.. jag vill ha mer färg, mer japan:)

Charlotta
2011-02-11 - 13:45:27

Jo, jag är nog också hooked. Men visst blir det vinklat. Jag tycker speciellt synd om Victoria Törnegren då det alltid spelas "långsam" eller förlöjligande musik då hon gör något. Och att de faktiskt rätt ut sa att Elin som åkte ut sist hade en för stark egen stil. Konstig. Det är väl det man vill ha. Personligen tycker jag att fröken Farhmans stil är fin men ganska slätstruken...

Malin
2011-02-11 - 13:49:47

Ja, jag har sett.. Tycker också lite så.. Det känns som alla ska passa in i samma mall, vara en Sofies-mode-människa. Vad nu det är.. Tycker programmet är rätt dåligt egentligen, men det är ändå kul att se!

Anonym
2011-02-11 - 14:01:37

hejsan! har du lust att kolla på mitt eget designade access kort och kanske rösta på det? :)

kolla in här: http://design.sl.se/bidrag/5737/



allt bra föresten? kram!

Helén
2011-02-11 - 15:14:55

Jag har inte ens orkat se det. Inget ont om systrarna Fahrman, läser Sofies blogg ibland. Ja eller kollar på bilderna. Typ en gång i veckan. Top Model var kul när det kom (det amerikanska) har även tittat på Project Runway men brukar inte vara så impad på de svenska motsvarigheterna. Mkt beror ju på en snävare budget. Men nja. Om jag blir sjuksriven nästa vecka kanske jag kan ta mig an detta.

..:Sarah:..
2011-02-11 - 16:46:20

Jag har kollat och tycker du skriver bra om de.. dom är lite nervärdernade mot vissa och rent ut dumma. sen vet jag ju att mode är ytligt, men det här va nästan skrattretande ytligt. såg tre avsnitt ska nog inte se mera.

Anna
2011-02-11 - 17:24:55

Sv; Mmm böcker är det bästa! :)

Maria
2011-02-11 - 18:58:34

De är otroligt elaka mot Victoria Törnegren, helt utan anledning. Hon verkar ju vara helt knäckt efter sitt deltagande. Tycker oerhört synd om henne.

Katarina
2011-02-11 - 22:51:39

Jag har sett 3 avsnitt o jag tycker att det är ett ganska tråkigt program. Det första jag reagerade på var att alla stylisterna verkade vara stöpta i ungefär samma form. Sen tycker jag att programledarna är sisådär.

Lisa
2011-02-15 - 19:29:11

Jag följer serien och gillar upplägget då det hittills varit lite project runway-inspirerat i vissa utmaningar.



Många har klagat på att det är ett lågbudgetprogram med massor av sponsorer men det tycker inte jag spelar någon roll! Det är kul att se ändå :) Jag tror att de varit tvungna att vinkla mycket eftersom det inte är så mycket intriger och det är väl vad alla producenter strävar efter numera.



Jag gillar flera av deltagarna men håller nog mest på Niklas!

Lisa
2011-02-15 - 20:03:49

Nej, inte jag heller! Det finns en viss charm i det såklart :)



Ser fram emot nästa avsnitt!

Sandra
2011-02-17 - 16:06:14

Jag tycker det är bra men på något sätt förväntade jag mig mer. Men jag följer det ändån ganska slaviskt :P


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: