GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

java jäkla jävulsdryck

2011-08-15 | 17:21:30 | Egocentrerat&Vardagligt

Scheisse.
Jag dammade ju av vår gamla kaffebryggare införr bloggträffen idag och köpte hem kaffe och så där.
Jag själv drack te. Får mest öronbevär av kaffe..och andra konstiga symptom som käkledsvärk och helt drogade ögon.
Men så luktade det så gott från de andras koppar med jag började duka av efter att de åkt.
Så jag bryggade mig en kopp.
Och jag måste vara som den där Obelix i Asterix..Han ramlade i trolldrycksgrytan när han var liten och överdoserade drycken.
Jag måste ha fått alldeles för mycket kaffe via navelsträngen i mammas mage och därmed fått en helt sjuk kaffeintolerans.
För nu har jag sprängande huvudvärk, ögonen känns helt mongo och hela käken värker.

..jäkla tur att jag höll mig till te medan BK och Spiderchicken var här..annars hade de nog trott att jag knarkat eller nåt.

Kommentera 8 st

Kommentarer
Lise
2011-08-15 - 17:42:26

Haha. Stackarn. Kaffe som är så gott, och effektivt. Jag har inget att skylla på, mer än att jag undviker viktigare saker som behöver göras genom att läsa bloggar istället. :) Hoppas kaffechocken går över snart! Kram!

Lydia
2011-08-15 - 18:34:21

Och folk frågar mig varför jag inte dricker kaffe :p

Nina - Glamourmamman
2011-08-15 - 18:52:41

Hahaha! Fatta då vilken kaffeknarkare jag är som sörplar i mig 5-6 koppar om dagen :-)



Kram!

Jess
2011-08-15 - 21:28:29

Jag har nog bara druckit en kopp kaffe i mitt liv, tänker efter det hålla mig till te, mycket godare :)

Viola
2011-08-15 - 22:30:14

Precis sådana symptom får jag om jag INTE dricker kaffe beroende

Josefine
2011-08-15 - 23:06:03

Hejj!

Var gärna med och tävla i min första dagens blogg och få alla mina läsare till dina!

Allt du behöver göra står på min sida :)

Kram!

Lina
2011-08-16 - 12:29:32

Vaaa? Aldrig hört nåt så sjukt, haha. Det lät förstås inge kul att må så efter lite kaffe. Det kanske är coffeinet du inte tål? Ifall du verkligen vill kunna dricka kaffe så kan du ju prova köpa coffeinfritt o se om det är bättre :P eller också hålla dig till te ;)

Josefine
2011-08-16 - 16:28:54

Jag får precis som Viola skriver samma symptom om jag inte får kaffe. Extremt beroende av minst en kopp om dagen. Så lustigt att du får såna besvär av kaffe.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: