GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

breakfasthangup

2010-10-14 | 08:11:17 | Egocentrerat&Vardagligt

Godmorgon blogosfären.
Jag sitter i tjock stickad tröja invirad i mysig cerise filt i röda soffan fram Nyhetsmorgon, med min lille fina vita nya Mac och så lite härlig frukost.
Just nu är min frukosthangup Frukostknäcke med leverpastej och tomat. YumYum..längtar redan till nästa frukost.
Har ni nån frukosthangup just nu?



Jag har ganska ont i ryggen..har ju haft ryggproblem i flera år med inflammation i musklerna och annat.
Nu har skuldrorna gjort ont ett tag igen likaså har svanken ömmat. Så gick på massage igår..vilket jag vanligtvis njuter av..men igår var det bara en kamp mellan tårar och illamående.. MIn höftböjarmuskel är tydligen inte bra..Visste inte ens att jag hade en sån.
Men men, nu blir det snart off to work för veckans första arbetspass i färg- och heminredningsbutiken.
Jag som mest bara vill sitta inne och rita..


Kommentera 20 st

Kommentarer
Mia
2010-10-14 - 08:25:35

Äggmackor. Hembakat bröd, kvaiar, keso och ägg. hungrig

Anonym
2010-10-14 - 08:25:40

ååå vad sugen jag blev på leverpastej!

har varit uppe i en timme men inte orkat göra frukost ännu, det är dags nu!

Mia ☆
2010-10-14 - 09:22:19

Rostat bröd med kokt skinka och ett stort glas O´boy! Inte nyttigt alls men... man lever ju bara en gång och jag unnar mig det bara på helgerna ;)

Anna
2010-10-14 - 09:38:59

Att streacha ut höftböjarn kan hjälpa jättemycket vid ryggont. Även att dra ut baksida lår. Hjälper mig iaf :)

Lady Thirty
2010-10-14 - 09:51:49

just nu har jag ingen frukosthangup :) men för ett tag sen var det ostsmörgås med tomater & citronpeppar på :)mums!



kram

A
2010-10-14 - 10:43:43

Bästa frukost just nu: grovt bröd med skivad leverpastej och smörgåsgurka.

Annars är det oftast ostmacka med tomat/rödlök/svartpeppar som favoriseras hemma. :)



Hoppas ryggen blir bättre. Jag är också en sån som dras med usel rygg.

För korta höftböjarmuskler/lårmuskler brukar leda till att man svankar (och jag är redan svankig innan) vilket gör att man får extra ont i ryggen.



Och sen brukar jag få extra ont om jag sitter i soffan och jobbar de dagar jag har hemmajobb. Ett tips! Sitt på en riktig stol med BÅDA fötterna i golvet. Jag har fått "skäll" för att jag alltid sitter med benen i kors = döden för ryggen.



Oj! Vilket lång blabb-inlägg om ryggtips!



Vill ju bara önska att du blir bra i ryggen snart. :)

fifi
2010-10-14 - 11:03:13

Macka med kokt ägg, majonnäs och örtsalt, yummy!

Ella
2010-10-14 - 11:34:09

Åh, yuM!

Moa
2010-10-14 - 12:41:09

finns en kanonbra övning för att mjuka upp den muskeln, lätt att göra är den också. ställ dig tätt ihop med fötterna och ställ ena foten snett framför den andra så att dom går i kors liksom. sen så böjer du dig framåt och gör en gungande rörelse så att du försöker nå tårna 8 gånger, sen byter du foten som är fram och gör om :) kram!

sanna
2010-10-14 - 12:49:40

Lät som en mysig morgon:)

Run to You
2010-10-14 - 12:55:25

Numera äter jag havregryn och mjölk med hemmagjort äppelmos. Även till mellanmål. Tidigare åt jag russin men äppelmoset är godare. Om det är en hangup vet jag inte, det är väl inte det godaste men det är nyttigt. Och det går snabbt. Mina två prion just nu. Ha en trevlig dag på jobbet! Kramis

Josefine
2010-10-14 - 13:16:39

frukost är det godaste som finns! kan äta det alltid!! :D

Tessan
2010-10-14 - 14:02:04

Lät super med frukosten. Min frukosthangup har just varit te och valnötsbröd med ost, men tror det blir dags för något nytt snart.



Tråkigt med ryggproblemen och det. Jag tycker definitivt att du ska köpa en spikmatta. Det är oerhört bra när man har värk. Angeånde höften kanske du skulle fundera på att börja träna Yoga. Man blir verkligen mjukare av det.

Grimgoth
2010-10-14 - 14:26:45

Fan!

Leverpastej var ju 1000år sedan, sjukt gott!

Hoppas det blir bättre i ryggen med :)

Nina
2010-10-14 - 14:52:17

Smoothie på frysta bär, banan och naturell yoghurt med en eller två kokta ägg till! Möms

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-10-14 - 15:46:02

Haha, miniplommontomater! I LÖV THEM! Kör bara med dem hemma nu =)

Johannas ordsamling
2010-10-14 - 18:25:15

Åh, ungefär 3 gånger om året får jag sjuka frukostcravings efter Skogaholmslimpa med leverpastej på. Då smakar det så fantastiskt gott i det antal dagar som ett paket räcker, sen är jag nöjd för ett tag igen...



Nu är frukost-hangup:en yoghurt med müsli och banan. Vaniljyoghurt är viktigt att nämnas. Allra helst med lite hallon i också. Och gärna blåbär... Helt fantastiskt kan jag lova!

Kim
2010-10-14 - 22:46:10

Låter som mitt senaste massagebesök ;) KRAM

Camilla
2010-10-15 - 14:09:08

Åh vad härligt ,vilken frukost. Jag har precis fått i mig dagens första måltid, kanske inte den bästa tidpunkt men så länge man äter ungefär tre gånger om dagen blir det bra.

nathalie
2010-10-17 - 11:18:16

var köper du dina pennor du använder på bilden ovan?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: