GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

i'm leaving on a jet plane

2010-06-28 | 10:11:43 | Film/TV/Kändisar

Ibland är jag lite efter vad gäller en del tv-serier. Jag börjar titta på dom när resten av världen redan kärat ner sig i dom.
Liksom Grey's Anatomy blev jag frälst i först när jag såg tredje säsongen..men oh boy happy me då hade jag ju underbara säsong 1 och 2 att maratonkolla på.

Likaså har denna vår varit väldigt underbar vad gäller just serieupptäckter, Legend of the seeker, nya V och så fantastiskt underbara bästa Vampire Diaries.

Men igår så började jag kolla på en serie som väl varit ganska så hypad senaste året/halvåret: GLEE

Och jag säger bara, en serie får inte innehålla en charmsöt man som kan plocka upp en gitarr och sjunga en ballad så det skär i hjärtat..för då hamnar jag i det där kändiscrushträsket så jag måste sitta och imdb:a, youtuba, googla och maniskt söka igenom nätet på allt man kan komma över..Ja motsvarigheten till mitt nittiotals köpa alla tidningar-klippa ur och spara- sitta och vaka vid mtv hela dagarna och fylla vhskassetter med intervjusnuttar.

Men oh oh Matthew Morrison..nästan så jag tvingade darling igår att plocka fram gitarren och sjunga för mig..




Kommentera 16 st

Kommentarer
Anonym
2010-06-28 - 10:33:45

Hhaa de enda serierna jag kollat på är typ andra avenyn och sex and the city ;)

Emma says style, love & rock and roll.
2010-06-28 - 10:45:01

mm-mm-mmmmmmmmmmmmmm!

Bim HD
2010-06-28 - 10:50:24

Hm, har inte sett, alls. Dock gillar jag det jag sett i trailers :) men, jag är ju ingen, måste-följa-slaviskt.varje-vecka-tv-tittare heller... hihihi... Tror jag skulle kunna gilla den, dock...

Jag fastnade ju för Sex and the city, nu... När säsong 1 kom i min ägo... Och att det kliar att få möjligheten att klicka hem 2an o 3an hos Ginza... gissa en gång. fast någon har sagt nej :(

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

hm, det enda någon spelar för mig - stereo... :/

Maria - livet i Milano ☆
2010-06-28 - 11:19:11

jag älskar sountracket till glee :)

Art By Tina
2010-06-28 - 11:44:36

Läste rubriken och trodde du skulle ut och resa.

Leiden
2010-06-28 - 11:51:08

Så bra och rolig serie.. Är glad att de förlängt den med två säsonger redan. =)



Alla tre soundtracksen är bra..

Malin
2010-06-28 - 11:58:46

Jag är också lite efter ibland, men maratonkolla på serier är ju det bästa! :) Glee är underbart. Det enda jag stör mig på är att det är så uppenbart studioinspelat när de gör något musikaliskt framträdande. Värst var en gång när det var en akustisk gitarr i bild fast det var en elgitarr som spelade, inte okej! (Och ja, jag hör det på en gång, jag är musiknörd :P)

Modekatt
2010-06-28 - 12:25:02

Mhmhmmm han e riktigt bra!

Tihihi jag e också sån kärar ner mig i serier & kollar i dagar i stäck & såklart efter att alla andra har sett de :)



Ha en en strålande dag med massa solsken!

Malin
2010-06-28 - 12:31:08

Ja, det förstår jag verkligen ur inspelningssynpunkt. Men de hade kunnat göra det lite diskretare.. Typ låta dem ha mikrofon när de sjunger så reverbet känns befogat, det låter mycket torrare när man sjunger utan mikrofon i ett sånt typiskt klassrum som de är i.. Ursäkta nördandet, haha :P

pimpXprincess
2010-06-28 - 12:43:22

Jag är totalt efter i så fall, för jag har inte sett några av dom där serierna, hehe!



Svar: Tack så mycket :)

Linnea
2010-06-28 - 15:18:58

GLEE ÄR BÄÄÄST!

Caisa
2010-06-28 - 15:41:37

LOVE GLEE :D

R
2010-06-28 - 23:25:27

Jag kan också vara lite efter när det gäller serier. Jag har precis kommit in i Vampire Diaries och hittills gillar jag den! Sex and the city började jag kolla på för ca. 1 år sedan, så ja, det säger väl en del om mig. Jag har hört mycket gott om GLEE, så måste börja kolla på den snart!



Gillar verkligen din parallell mellan IMDB och att klippa ut ur tidningar.



Tack förresten för de snälla orden på min blogg. Det är klart att det inte alltid går att jämföra sorg, men sorg är det ju, oavsett. Jag beklagar att din mormor gick bort!



Jättefin blogg förresten, coolt att du är designer och illustratör! Har börjat lite med illustration, men det är en väldigt nyfunnen hobby, men det är verkligen underbart roligt.



Kramar

Emelie
2010-06-29 - 09:59:41

åhh jag älskar glee! :)

Josefine
2010-06-29 - 12:18:10

Jag är likadan. Började kolla på Greys först säsong 3 med tror jag om jag inte minns fel (men jag har inte sett säsong 1&2 än). Just nu är det Priviliged (som bara blev en säsong av) som jag tittar på, såg den när den gick men missade typ alla avsn itt utan 4 så... ta igen ta igen. :)

Malin
2010-06-30 - 21:05:09

Haha, gud vad jag känner igen mig i det där. Blir kändisförälskad hela tiden, och just nu är jag helt fast för Neil Patrick Harris i How i met your mother. Letar verkligen upp ALLT han har gjort, kollar varenda youtubevideo med honom osv. Blev lite ledsen när jag fick reda på att han är homosexuell, (som om jag hade haft nån chans med honom ändå) så jag får väl fortsätta min obsession på avstånd. ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: