GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

this is my life..my friend..

2010-07-15 | 20:56:55 | Egocentrerat&Vardagligt

Godkväll blogosfären.
Idag har jag jobbat. Jobb imorrn igen..men sen..sen är det semester!
Semester från butiksjobb och jag tänker även unna mig semester från mitt eget företagande.
Tänker dock inte ta nån bloggsemester...hoppas snarare på att skaka lite mer liv i denna blogg nu under semestern..känner att den gått på sparlåga ett tag nu.

Sitter och sorterar bilder för fullt här på datorn. Har massor jag inte visat = en hel del blogginlägg på hög.
Och på lördag-söndag blir det Göteborgsweekend med Lasse Winnerbäckkonsert = massa bilder.

Älskar dessutom Macens fotoöverblick
..ser ut som små fönster man blivkar in i. Som att man beskådar sitt liv genom hmm ett dockhus..?
Nej en sådan där ..åh fan vad hette dom nu då..de där röda mackapärerna man stoppade in vita "filmskivor" i på åttiotalet, så tittade man in i mackapären så tryckte man på en knapp och en film/bildspel spelades upp framför ögonen..View Master..?


Kommentera 12 st

Kommentarer
Camilla
2010-07-15 - 20:59:54

Själv ligger jag verkligen i lä med allt som har med uppdatering att göra. Känner mig faktiskt lite tråkig men orkar verkligen inte dela med mig hela tiden. Jag väljer mina tillfällen och nu är det nog lite extra bloggtorka här. Jag gillar dock att läsa och därav dina inlägg - väldigt mycket :) Tack för en av de bästa ...

Camilla
2010-07-15 - 21:01:08

Och för att påpeka, min torsdag har varit riktigt bra, trots att jag nu är ensam och jobbat. I morgon blir det grillmys och babbel med vänskap, då trivs Camilla :)

Josefine
2010-07-15 - 21:24:28

Åh typiskt jag som trodde du hade något snyggt program där bilderna lades upp på det där viset. ;) Jättesnyggt ju! Så det är mac som gör det snygga jobbet. Perfekt när man vill visa upp bilder sådär, att bara ta en skärmdump. :)

Emma says style, love & rock and roll.
2010-07-15 - 21:32:10

himla smart med sådan överblick!

delinda
2010-07-15 - 21:35:07

tack söta! härligt med semester! vilken härlig blandning av bilder =)

Josefine
2010-07-15 - 21:47:56

Sv: ÅHHHhåhå som jag väntat på att hitta ett ord som sätter ett namn på den konst jag pysslar med! Tusen tack för att du hjälpte mig med det. Och tusen tack för att du är så gullig. Jätteroligt att få höra, värmer konstigt nog lite extra när det kommer från en konstnär. :D

Art By Tina
2010-07-15 - 22:55:15

Så där ser minsann inte mina bilder ut på macen - kanske finns någon inställning som jag missat. kulle egentligen behöva gå en kurs i hur man hittar alla smarta funktioner. Har kört mac i snart 5 år och hittar hela tiden nya roliga funktioner. men den allra bästa är nog förhandsgranskningen med space tangenten, används flitigt, och alla roliga twedges (eller hur det nu stavas).

sofija arvidsson
2010-07-15 - 22:57:41

sv: njaaa ja vet inte det smakade som det men det är smördeg tror jag som man sätter in i ugnen i typ 10 minuter :)

anna
2010-07-15 - 23:01:49

åh lite semester hade inte vart fel, j ag har bara en vecka sammanlagt och den är i slutet av augusti, början på september, så ett tag kvar ;P

sanna
2010-07-15 - 23:18:10

svar; Åh, tack eller vad jag ska säga, va gullig du är! :)

Ulrica
2010-07-16 - 09:39:54

Jag gillade den där fotoöverblick, känns lite som kontaktkarta.Skulle vara kul att ha, men jag har ju PC.

Grimgoth
2010-07-16 - 10:59:05

12 April var bästa dagen tror jag!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: