GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Veckan mat och inteträning

2010-12-12 | 19:13:11 |

Ja då var det dags att kolla på veckans matsedel som varit då..

Rostade mackor
Rostade mackor
Rostade mackor.

Med en brakförkylning, som forfarande härjar i kroppen, har det ju blivit nada träning. Matlusten har inte heller varit på topp men när jag väl ätit har det alltså blivit väldigt mycket  rostade mackor...det enda som faktiskt smakat riktigt gott ty när man är förkyld tycker iaf jag att mycket tenderar smaka skit.
Och orken har ju inte funits att stå vid spisen och laga nyttigheter och bra maträtter heller..
Så suck. Megasuck. Lägg till PMS och jag ser bara en fläbbig dallrig knubbis i spegeln.

Ja så förutom en jävla massa vatten och otaliga koppar te har denna veckans mat sett ut som så här:


Måndag 6/12

Frukost: 2 rostade grova osötade mackor med ost skinka lite rödbetssallad + grönt te

Lunch: 1 frp keldas toscanska tomatsoppa 2 rostade grova osötade mackor med ost och skinka

Middag: 3 rostade grova mackor ost skinka + lite rödbetssallad, 2 ägg + te

Övrigt: en liten pepparkaka

 

Tisdag 7/12

Frukost: 2 rostade grova osötade mackor med ost skinka lite rödbetssallad + grönt te

Lunch: 1 frp keldas toscanska tomatsoppa med mozarella

Middag: 3 rostade grova mackor ost skinka + lite rödbetssallad, 2 ägg + te

 

Onsdag 8/12

Frukost: 2 rostade grova osötade mackor med ost skinka lite rödbetssallad + grönt te

Middag: Amerikansk sallad med ost skinka sallad paprika gurka tomat majs, dressing, bröd

33 cl coca cola

Kvällsmål: 3 rostade grova osötade mackor med leverpastej smör och gurka

massa vatten och te

 

Torsdag 9/12

Frukost: 2 rostade grova osötade mackor med leverpastej smör och gurka +te

Middag: 1 frp keldas toscanska tomatsoppa med mozarella + 2 rostade mackor med ost

1 chokladpralin

 

Fredag 10/12

Frukost: 2 rostade grova osötade mackor med leverpastej smör och gurka + te

Middag: Ett paket färskpasta med ricotta/spenatfyllning, lite tomatsås, Några glas rödvin

Övrigt: 5 matskedar Rocky Roadglass

 

Lördag 11/12

Frukost: 2 rostade grova osötade mackor med leverpastej smör och gurka + te

Mellanmål: Te + Lussekatt

Middag: En capricciosa, 1,5 glas rödvin

Kväll: 1 glas julmust 10 stycken chips

 

Söndag 12/12

Frukost: 2 rostade grova osötade mackor med leverpastej smör och gurka + te

Mellanmål/fika: en halv muffin med kolakräm o chokladtopping, en halv liten daimbiskvi, ett glas julmust.

Middag: Två vegoörtbiffar, broccoli, gurka, potatisgratäng, en klick beasås, 1 glas julmust

 

Kommentera 5 st

Kommentarer
Angel
2010-12-12 - 20:17:10

kul å se va andra ätit,i bland behövs inspiration

Cissi
2010-12-12 - 22:34:14

Äh är man sjuk så är man. Tycker du har varit duktig som inte ätit mer onyttigt ändå. Det är duktigt att nöja sig med 10 chips ju!



Kram på dig och hoppas du mår bättre snart!

Ebba von Sydow, Svt.se/Ebbasblogg
2010-12-13 - 10:15:46

Det där var ju duktigt, tycker jag! Inget godis och pepparkakor alls nästan ju, inte en lussekatt i sikte! Bra jobbat. Kram från måndagstrött Ebba

Sofia
2010-12-13 - 12:37:39

Mycket rostade mackor där ;-) Men bra jobbat för att ligga hemma och vara sjuk, själv har jag en tendens att stoppa i mig allt möjligt junk då...

Helén
2010-12-13 - 13:01:06

Har kikat på dina listor ett tag och jag e ingen kaloriexpert men har läst på lite i höstas med för att kunna räkna på det. Ganska intressant och ett bra stöd men kaloriräkning är kanske inte för alla. Finns ju en risk att det går överstyr.



Men min analys är att du håller en ganska låg kaloridiet, trots de rostade mackorna. Du äter inte så mycket om dagarna. Nu känner jag att jag inte vill ha åsikter om nån annans kost men i jämförelse med mig så verkar du klara dig utan några mellanmål. Funkar inte för mig. Sen äter jag nog lite mer proteiner. Men ja jag är impad över dina veckor. Du är envis och du är konstant. Bra jobbat och ge det nån månad till så kommer ofta resultat, först ingenting och sen helt plötsligt släpper det. Lycka till!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: