GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag dansade med Johan Palm hela kvällen

2010-12-02 | 09:09:35 | Musik/Böcker

Först vill jag nog bara säga, Linda Skugge, gå och dra nåt gammalt över dig....vilken totalt menlös artikel..och hur är det möjligt att denna Linda i varje sak hon skriver kan få in hur jävla överfenomenal hon är och att alla andra är kassa..?

Anywhoo som JD i Scrubs skulle sagt..

Vilken fantastiskt underbar bra konsert det var igår!
Suede med 1996 års och Comng upalbumets uppställning med Neil Codling tillbaka på gitarr och keyboard radade igår upp hit efter hit och det var allsång som aldrig förr..som om tiden stått stilla och det fortfarande vore år 1999 eller 1997..eller just 1996.
Glada energiska och tighta.
..och man blev fortfarande lika lyrisk över att höra Brett säga Tosen Takk på knackig svenska.

..och hela konserten igenom stod jag bredvid den där Johan Palm och svettades och sjöng med...och hmm pratade lite med hans farsa.


he's still got it Mr Brettmeister!
pic by me
Kommentera 23 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2010-12-02 - 09:28:27

gaaaad jag klarar inte av kvinnan!! Jag fattar inte ens artikeln?! nähä hon gillar inte suede längre, eller vad. hon skriver ju ingenting om musiken, bara om hur mkt bättre hon är och var än allt och alla.



Och på tal om ungdomar och musik idag, när vi var ung kanske det fanns en del musiknördar, men även ett otal många som köpte tre absolute music skivor och sen ingenting mer... Nu märker jag iaf på mina kidz att de letar upp musik, aktivt, mycket fler lyssnar och pratar om musik än när jag var yngre. De har spotify, de klickar sig fram, de sprider youtubevideor. Okej det är på ett annat sätt, men det är ju nya tider. Bara för att man hittar musiken mindre krångligt behöver det inte betyda att man inte bryr sig lika mkt om musik...

Grimgoth
2010-12-02 - 09:34:01

Linda Skugge är en människa som kanske känner att hon måste slå på sina trummor då ingen annan gör det?

Jobbig människa!



Johan Palm? Det är ju näääästan lite coolt iaf tycker jag.

härligt att höra att DU inte vart besviken på konserten iaf. ;)

Angel
2010-12-02 - 09:34:51

Låter som du hade en toppenkväll

A
2010-12-02 - 09:37:39

Linda Skugge! Vilken idiot! Och vilken icke-artikel.

Hon tycker att hon var så j-la duktig som 18-åring för att hon fixade en intervju, och "var finns de 18-åringarna idag?". De 18-åringar som sliter inom bl a åldringsvården, eller som hoppar mellan förskolor och vikarierar, de som engagerar sig politiskt eller jobbar ideellt med diverse saker m fl m fl, de är SÅ mycket bättre än vad Linda någonsin varit eller kommer att bli.

Cecilia
2010-12-02 - 10:38:19

Linda Sugga, förlåt Skugge, är bara SÅ tröttsam.

Kim
2010-12-02 - 10:38:44

Håller med fullständigt, har alltid haft väldigt svårt för Skugge och hennes texter. Precis som du säger så lyfter hon alltid sig själv o pissar på alla som inte är/tänker som hon.

Veronica Strandberg
2010-12-02 - 10:46:26

Ååhh, läcker. JAg blir lite smått avis faktiskt. Hade velat stå där och allsångat med dig!!!

Maria
2010-12-02 - 11:20:20

Haha Linda Skugge är en sorglig och patetisk människa. Det är då inte ofta jag drar till med sådana extrema ord mot en annan människa men jösses vad hon måste tro så gott om sig själv och se ner på oss yngre som faktiskt sliter och kämpar för att få oss en karriär och ett liv utan hjälp från föräldrar eller samhället (för ja Linda, tänk dig, det finns faktiskt unga människor som gör någonting med sitt liv, vilken chock va!). Nej usch vad jag blev arg av hennes dynga till artikel. Tacka vet jag din blogg som skänker mig en stunds läsglädje varje dag!

Sanna
2010-12-02 - 11:23:29

Kändisspotting både på och bredvid scenen då :P

Jag har en tävling med bars och dryck på min blogg nu, tänkte det kanske är ngt för dig eftersom jag ser ibland på ditt matschema att du käkar bars :)

Malin
2010-12-02 - 11:27:02

Vad bra att du hade trevligt anna. :)

Emma
2010-12-02 - 11:39:06

Jag slutade läsa vid "vart finns de 18-åringarna idag?" man kan inte bara lalla in på ett skivbolag hur som helst idag och få en intervju! fattar hon inte att det är andra tider nu? åååh så irriterande, det är mycket jobbigare att vara ung idag, spec med jobb och grejer. blir så arg när äldre snackar om "dagens lata ungdomar"

Anna
2010-12-02 - 12:11:08

Vad härligt att konserten var bra! Sånt kan man leva på länge^^

Fred
2010-12-02 - 12:13:01

Fan vilken snygg bild du fick knäppt då!

Gosia
2010-12-02 - 14:49:23

Oj fan... det där trodde jag inte om henne. Hoppas att det är felciterande... Jag har också varit med om det.

Blä, blir så trött på människor som klagar på oss unga. Jag intervjar band och fixar de SJÄLV.

Emma. I was on the moon. With Steve.
2010-12-02 - 16:21:54

Linda sKugge är en drygt helvete till kvinna.

Lina
2010-12-02 - 16:23:39

Linda Skugge kan vara ett av mitt livs besvikelser. Hon som var så cool och vettig verkar ha blivit världens elaka pretto. Usch. Vaddå har inget bättre för sig? Finns det något bättre just de skulle kunna göra än att stå på scen? Har skugge inget bättre för sig undrar jag!

Tarja
2010-12-02 - 16:24:36

Förstår inte det där med "dags för våra barn att ta över"!

Menar männ'skan att det skulle utesluta oss "åldringar"? Är det en omöjlighet att rocka loss med sina barn???

Tess
2010-12-02 - 16:50:43

Jag är så avis på dig!

Moa
2010-12-02 - 19:07:48

bittrare människa än skugge får man ju leta efter

dissy
2010-12-02 - 19:34:21

Jag kan inte säga att jag lyssnat särskilt mycket på just Suede. Men jag gillar verkligen denna typ av bitvis melankoliska brittpop blandat med underbar brittisk dialekt.

Så jag läste Skugges trångsynta inlägg och vart riktigt irriterad när kom till slutet av texten och hittade detta:

"Jag läste i en intervju att de såg fram emot att ”rocka loss”. Åh, det är så sorgligt.

Vad är det som är så sorgligt?

"– Det har gått så många år, har de inget bättre för sig?"



Det första jag tänkte var, vilken bitter, surkärring. Suede älskar uppenbarligen sin publik, och få dela med sig av sin musik. Jag har alltid tyckt att musik är tidlöst. Att inom konsten finns det ingen ålder. Men så kommer en surkärring och säger att det finns en åldersgräns på att göra något man älskar. Isof borde hon ta och sluta med att vara en bitterfitta som hon så uppenbart älskar att vara. Något som jag tycker man borde växa ifrån efter puberteten.



Hehe blev långt det här. men jag älskar verligen dina inlägg som leder till debatt. You rock Anna! Läs gärna mitt kommande inlägg om mina favoritbloggar i min bloggkalender (du har en given plats). Något som jag även tycker du borde skriva.



Kramar!

Cissi
2010-12-02 - 20:41:12

Har inte läst något av Linda förut men jag läste artikeln nu... HAHA jag vet faktiskt inte hur jag ska reagera? Känns som att den är gjord på skoj och att hon är ironisk??!!!!!!!

Vilken bitch. Bara för att alla vi som inte behöver säga att vi är bäst faktiskt är det...Hon kanske aldrig får höra det från andra så hon måste inbilla sig det och säga det hela tiden stackarn. (Nu kanske jag överdrev men är hon så grov så valde hon det själv...)



Kram till dig!

viktoria i norr.. ehh.. västerås
2010-12-03 - 23:34:14

Vilken härlig bild babe :)

lydia
2010-12-29 - 22:39:35

Pratade du med Johan ? :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: