GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

stockholmsoutfits,vapiano, BDD,shopping

2010-08-09 | 17:31:16 | Outfits och Garderoben

Hann knäppa två outfits i Stockholm i helgen.

Älskar verklkigen den där "carrie"klänningen ifrån Gina Tricot och kände mig fin i den på fredagskvällen när vi gick ut och åt på Vapiano på Sturegatan.


Har läst om Vapiano i en del bloggar så det var kul att vi liksom bara "sprang" på det och bestämde oss för att äta där.
Lite väl bullrigt och stökigt för att vara en restaurang men kul system att man går fram direkt till kocken och beställer maten och ser på medans den tillagas. Goda viner och goda öl samt skittrevlig personal. Man får även varsitt "kreditkort" när man går in som sedan dras i baren och hos kocken var gång man beställer. Kortet lämnar man sen in i kassan när man går ut och får totalen man spenderat. Smart!
Vapiano får tummen upp även av denna bloggerska.

Innan vi stack till Sonisphere på lördagen så shoppade jag litegranna. Inget av det jag hade packat ner kändes särskilt rätt då det kändes som jag svullnade upp en 12 kilo och 3467 stycken nya celluliter bara över natten..ja allt bara kändes fetfel helt enkelt.

Så det blev stressshopping på jakt efter en "perfekt" festivalklänning. Vet inte hur många butiker jag hann irra in och ut ur på 1,5 timme. Hittade en massa snygga kläder..men som jag bara dissade för jag tänkte att det passar inte mig det passar inte mig hade jag bara varit 15 cm längre och tio kilo smalare och blablabla..ja det var en sådan där dag när jag bara totalhatade mig själv igen. Den där  jävla BDD:n väljer sina tillfällen att slå till med en käftsmäll.

Men så på en av H&Mbutikerna i Gallerian vid plattan, på nedre plan hittade jag så en klänning som bara kändes totalrätt till det fenonmenala priset av 69;50. Och när jag provat den och var på väg till kassan hittade en svart och en puderrosa klänning till som jag tror kommer bli perfekta i höst med strumpisar och mcboots.

Men så här så jag ut på Sonisphere då..innan jag nästan regnade bort.

 

Min överläpp glömde jag visst på hotellet.


Kommentera 17 st

Kommentarer
Ling-Ling
2010-08-09 - 17:59:55

Åh, den där gråa är så fin på dig! Gillar den verkligen. :) Den nya var också kul, synd att det regnade så mycket på er, det är inte kul på konserter.. :(

sanna
2010-08-09 - 18:03:27

Skitsnygg Carrie-klänning :D

Har också hört massa gott om Vapiano, måste dit och käka när jag besöker Stockholm framöver.

Emma says style, love & rock and roll.
2010-08-09 - 18:03:28

åååh finfint ju, och älskar sista kommentaren, haha :D

Maria
2010-08-09 - 18:14:06

Har den sista klänningen i turkos/mönstrat, jättefin! Fina köp du gjorde =)

Natasha
2010-08-09 - 18:15:32

Den gråa klänningen är så himla fin!

Angel
2010-08-09 - 18:43:40

gud så fab du ser ut.

Sofia
2010-08-09 - 18:55:43

Äsch inte glömde du den! Du är ju superfin! :)

ANNAWII
2010-08-09 - 19:13:05

Den där klänningen är så snygg! Kram sötis

Camilla
2010-08-09 - 19:48:53

Den där överläppen behövde bara vila lite mellan underläppen :) Ibland liksom bara försvinner den ... den där klänningen för 69 kronor raffade även jag åt mig, tidigare i sommar. Den sitter ju som smäck. Köpte i helsvart och just den du har på dig. Trots en känsloblandat helg hoppas jag du fick möjlighet att njuta lite. Varm och go nu?

- Alexandra!
2010-08-09 - 20:10:10

Ja det var ju ett himla smart system dem har där på Vapiano! Fler borde ta efter. :)



Skorna såg rätt hyfsade ut för väderförhållandet vi hade på Sonisphere men klänningen - SYND! Köpte du någon regnponcho? :O

Nina
2010-08-09 - 20:46:36

Jätte fina klänningar =) Det var ju som gratis, det är kul när man hittar riktigt fina kläder på rean =)

Saralingon
2010-08-09 - 21:04:26

Åh, vilka fina klänningar! Den första har jag provat - men köpte inte, av någon mörklig anledning (hmm...?). Den andra har jag faktiskt letat efter men inte fått tag på.

Jessica
2010-08-09 - 23:13:55

Mmm vapiano är gott!



I like the dress, är den typ lite zebra mönstrad eller? ser inte riktigt...

Ida
2010-08-09 - 23:27:46

Du ser jättefin ut i klänningen - klänningarna! Vad rolig du är med överläppen, fick mig att skratta här på kvällen :)

Kramar!

Lydia
2010-08-10 - 12:07:06

Sv: ja alltid kul!!:D



Fiin blogg förresten, gillar designen!

Malin
2010-08-10 - 13:40:23

synd att vi inte kunde ses:(

Josefine
2010-08-10 - 14:33:35

Får nog kolla in det där vapiano någon gång. Denna bloggerskan lyckades missa det stället nämligen.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: