GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

man får lov att vara en kärlekstönt

2009-02-13 | 11:14:29 | Egocentrerat&Vardagligt

Idag är det fredagen den trettonde- den så kallade otursdagen.
Imorgon är det Alla hjärtans dag - den så kallade kärleksdagen.
Idag är folk skrockfulla, imorgon kärleksfulla.

Undrar om folk är extra försiktiga i sina förhållanden idag för att inte ha otur att kanske bråka,göra slut, bli bedragna etc för att kunna ha en fin dag imorgon..

Firar ni Alla hjärtans dag? Gör du och din partner nåt särskilt eller tycker du att dagen bara är meningslöst tjafs och för kommersiell?

Jag själv tycker att det är ganska mysigt när det är rött och hjärtansfyllt i affärerna. Lovebombing på hög nivå...Och det behövs sannerligen mycket kärlek i denna värld. Svält, naturkatastrofer, finanskris, krig,konflikter,depressioner,sjukskrivningar,arbetslöshet. Även om man ska älska året om så tycker jag det är bra med en dag då vi påminns lite extra, då vi får lov att vara kärlekstöntar.
Och det behöver ju inte vara mot en partner. Det kan vara mellan föräldrar/barn, syskon, vänner eller varför inte mot dig själv?
Vi är nog många som behöver lära oss att älska oss själva lite mer.

Ja..nej nu får jag nog sätta punkt här innan det blir alldeles för Oprahsentimentaltuppläxande.

Nu ska jag rensa kattlådan, vete fan vad de små liven käkat under natten.



(hjärtekladdis:jag)
Kommentera 37 st

Kommentarer
Penajs - tankar, foton & musik
2009-02-13 - 11:16:15

haha ja verkligen! hoppas du lyckas bättre idag då:)

Malin
2009-02-13 - 11:16:55

Jag och Martin försöker få bord på restaurang men alla bra är ju fullbokade..så vi kanske får vara hemma och äta gelehjärtan istället.



Pussen!

Malin - brandteknologen
2009-02-13 - 11:19:36

Vår första allahjärtans för två år sen skulle min pojkvän baka en kaka så vi kunde ha det mysigt. Dock råkade han bränna den och blev lite irriterad på att det inte blev bra... Så det blev inte den dagen det var tänkt, men vi hade väldigt mysigt ändå, utan kaka =)

Förra året var vi i Tärnaby med två kompisar, vi åt iaf köttbullar och spagetti som Lady och Lufsen :P

I år är vi 130 mil i från varandra så det blir inget särskilt firat där...

Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-13 - 11:21:14

Jag ska jobba på alla hjärtans dag. Haha vi har ordnat 'hjärtedisco' för ungdomarna. Vi får väl se hur det går. Så firar jag allahjärtans dag! Sen fyller lillebror 20. Så jag har verkligen inte tid med han som faktiskt håller mitt hjärta kärt. Det får firas en annan dag. Men det går ju lika bra det också :D



Hoppas ni får det mysigt & kärlekstöntigt imorgon ;)

Bitterfitta
2009-02-13 - 11:21:28

gillar illustrationen :)

Karin
2009-02-13 - 11:21:33

nej nej nej:)

Jenny
2009-02-13 - 11:29:39

jag och min älskling firar ett år imorgon så det blir lite extra speciellt då :) men jag tycker alla hjärtans dag är lite väl överskattad men samtidigt vore det tråkigt att inte göra något speciellt och extra kärleksfullt då :)

Angel
2009-02-13 - 11:39:10

Vi ska absolut fira vår fjärde alla hjärtans dag,ska förbereda i dag =)

Maja
2009-02-13 - 11:39:13

Vi ska ha middag för några av våra vänner. Avslappnat och skönt i trevligt sällskap. Utan nallar och rosor för överpris. :)

Karin
2009-02-13 - 11:39:41

haha jo det va nog lite love at first sight där.. och den kvällen.. men blev nog inte mycket mer än så som vanligt haha, närå men jag ska ju flytta snart och så.. vet inte, men jag lyckas inte riktigt med kalmar-borna! om det hade varit i gävle hade vi dejtat hela veckan haha jag lovar, jag skyller på kalmar-borna helt enkelt:)

Karin
2009-02-13 - 11:46:57

haha ja, vi får väl se vad som händer!

Hur är det med dig idag då?

Karin
2009-02-13 - 11:51:26

hehe lite så känner/har jag ju också känt:) man får vänta på bättre tider! men nu har jag faktiskt varit rätt nöjd i några dagar.. och idag har jag ont i huvudet så vill typ bara hem å mysa i soffan med chips..

Olivia
2009-02-13 - 12:02:42

Klart att man får vara en kärlekstönt!

donnasandra
2009-02-13 - 12:04:29

Lite för kommersiellt tycker jag nog att det är, men samtidigt är kärlek något vi borde fira varje dag! Jag och pojkvännen ska ut och äta, men jag tror inte riktigt han vet att det är alla hjärtans dag. Har fått påminna honom tre gånger redan haha ;-) Puss och hoppas du slipper olyckor idag :-)

Miss Muffin
2009-02-13 - 12:10:18

Alla vet ju att det blir kommers kring alla hjärtan - känns ju så segt att tjata om "ja jag vet att det är en kommersiell helg blablabla" varenda år. Då kan man ju bara skita i det. Vi gör väl ingen jättegrej av det direkt men vi ska gå ut och äta någonstans (hade vi säkert gjort även om det inte varit valentin) och pussas lite extra mycket kanske. Det är en dag som både är lite banal och lite fin. Det viktigaste är väl att man tar hand om sin kärlek alla andra dagar också. Men nån liten hemmagjord present ska jag nog drämma till med minsann. kanske rent av köper en. Men nåt blir det. Jo jag gillar alla hjärtans dag. Katten ska få lite extra kärlek också. och alla andra man tycker om med.

Juliana
2009-02-13 - 12:10:33

Ja där sa du nåt :) Hoppas du får en bra otursdag utan otur och en fin kärleksdag imorgon, fylld mer kärlek. KRAM!

elin
2009-02-13 - 12:14:38

Tack för din kommentar :)

Titta gärna in igen, uppdaterar dagligen.



By he way : Härlig blogg du har, gillar dina illustrationer jätte mycket :)



Kram / E

..:Sarah:..
2009-02-13 - 12:21:26

jag brukar gilla den.. men iår pga olika saker säger jag bara fuck off till den 14e februari. hehe.. men visst, en bra idé





KRAM

Linnea
2009-02-13 - 12:29:26

Sv; Såklart att den är med, den är med vart jag än åker. den är så snygg tycker jag :)

Alexandra
2009-02-13 - 12:37:54

Försiktig? Njaa... det tror jag inte.

Jennie
2009-02-13 - 12:47:17

Tack detsamma, hoppas du har en underbar dag! :D

delia and emmelie
2009-02-13 - 13:15:34

nice blog

Sara
2009-02-13 - 13:53:23

Skulle folk ta sig tid att fira kärleken till varandra om det inte var en helgdag och lite kommersiellt? Det är klart att det kan bli helt motsatt effekt när man förväntar sig något extraordinärt och kanske inte få någonting men har man inte för höga förväntningar så anser jag att det är en suverän helg att "ta tag" i sina känslor... kanske få tummen ur om man är lite småkär i någon! :)

jennifer
2009-02-13 - 13:54:22

Jag och min pojkvän ska gå ut och äta imorgon faktiskt, det är vårt firande =). Hoppas du får en trevlig helg! Kram

Alexandra
2009-02-13 - 14:05:11

fin illustration!

Petra
2009-02-13 - 14:11:51

alla hjärtans dag är gulligt! Men hellre överraskande blommor en vanlig tisdag eller fram tvingade då!



Svar: nr 5 på min lista är inte alls kul! :P Även om det kanske låter så! Det går över till hicka så småningom och går inte över förrän jag sover. Doktorn säger jag ska ta tabletter mot magsyra och sluta gnälla! haha. Idiot!

Bim HD
2009-02-13 - 14:16:55

Hm, ska se om man kan komma ner till stan imorgon. Se om klänningen jag sett på reastället hänger kvar. Har några småvinster i lottväg att hämta ut, täcker reahandel?

Ang själva dagen? Ja, den blir nog som vanligt bara ;) Lite kul är det nog, men. Jag lutar nog åt att det ska gälla hela året med att bry sig om och ge varandra något, vad det nu är... en kram, en blomma, en liten lapp bara... vad som helst. Året runt gäller, inte BARA en dag som det ska handlas massor på, nä. DÅ slår jag bakut... Och nej, inte vill jag ha en nalle med hjärtan av min gubbe imorgon, nej. Hm, tror inte han går och köper någon heller för den delen, hihihi. Men, han kan köpa något litet då och då istället... kanske det blir lite godis till tvtittandet på kvällen, eller något kul i matväg. Allt är väl en kärleksförklaring på sitt sätt, eller?

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

Natasha Roxy
2009-02-13 - 14:22:26

jättefin blogg:D!!

Lisa
2009-02-13 - 14:27:04

jag firar inte alla hjärtans dag alls, klart man kan fira med vänner och familj .. men det känns så sorligt på nåt sätt :)

belliiish
2009-02-13 - 14:56:02

hur ska du spendera din alla hjärtans dag ?:))



http://belliiish.blogg.se/2009/february/alla-hjartans-dag.html

Hayley
2009-02-13 - 15:08:18

Vi ska väl försöka göra något speciellt imorgon, men det blir en hemma kväll för allt kostar så jävligt. Och det blir mer privat,mysigt och intimt hemma. :)

Herta
2009-02-13 - 16:00:16

Viktigt att komma ihåg även katterna imorgon. Det finns ju speciellt god kattmat alternativt räkor eller vad som nu önskas.

För min del vet jag inte om vi skalll fira så speciellt. Lite god mat kanske, kanske ett glas rött.

shirin
2009-02-13 - 16:19:05

imorgon ska jag fika med några vänner och sen gå på bio med min bästis. skulle kunna vara vilken lördag som helst.

Sanna
2009-02-13 - 16:26:20

Jag tycker det är konstigt att vi ska behöva en speciell dag för att stanna upp och tänka till vilka som betyder något för en i livet. Borde vi inte kunna göra det varje dag? Men hur som helst...För första gången har jag och sambon bestämt oss för att smygfira alla hjärtans dag litegranna i alla fall... Blir en god middag, lite rödvin och mys! simpelt men uppskattat av oss båda!

Micka
2009-02-13 - 16:56:32

Jag tycker att båda dessa dagar är överskattade.

de blir det man gör de till (:

Eliyana
2009-02-14 - 11:23:01

Jag och min pojkvän ska inte göra något speciellt så.

Nu på dagen ska han bjuda iväg mig till ett chokladfik och sen ikväll ska jag bjuda honom på hemlagad mat. Mer speciellt blir det inte. Mys och så så klart men det är som en vanligt dag för oss :)

Lina
2009-02-14 - 14:06:43

Inget speciellt alls, jag gjorde fin frukost till pojkvännen men något tillbaka får jag inte, han tycker det är töntigt med sådant, men en liten blomma hade jag allt blivit väldigt glad för :(


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: