GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hmm..kanske en sån där insikt...

2009-02-15 | 11:06:14 | shopping, provrummet & cravings

Ok, inatt har jag drömt att jag varit med i nåt bestialiskt morddrama - jag var expert på att hantera en kniv och jag kunde inte lita på nån och det var blodigt.
Innan jag drömde detta så började jag läsa i min nya pocket " En Shopaholic i New York" och nej nej nej nej!
Den är ju precis lika plågsamt malande ältande som första boken var tills det bara var en 75 sidor kvar.
Det är plågsamt att läsa Rebeccas tankar och man tycker att hon är så överdriven och författaren vet verkligen inte when enough is enough eller vad less i more och lämna lite åt läsaren betyder.
Rebecca verkar inte ha utvecklats ett skit och sättet hon tänker på hör inte hemma hos en vuxen kvinna..det är så förbannat irriterande så jag spottar nästan i boken av ilska!

Men sedan slår det mig..Kanske är boken så jobbig att läsa för att den är så plågsamt lik mig?
Rebeccas resonerande och tänkande inför sitt packande för en 3-dagarweekend med sin pojkvän kunde ju lika gärna vara mitt jävla velande när jag ska packa för ett bloggmingel. Det konstanta shoppingsuget och sätten man finner för at rättfärdiga ett köp.." jag behövde erkligen den" och " ja men det är väl bra att köpa nu så slipper jag" och så vidare.
Och det var med den insikten jag släckte lampan och istället somnade och drömde att jag var värsta yrkesmördaren i nån dålig film...Hmm...


...och det roligaste med detta kanske är att när jag skulle leta reda på i arkivet om jag skrivit nåt om första boken i serien så hittade jag det här....Jag har alltså redan andra shopaholicboken liggandes här nånstans och hade inte behövt köpa den i fredags...Nu har jag två.
Men jaja..det kan ju vara bra att ha ett lager med "oj-jag-har-inte -hunnit-köpa-nåt-till-den-och-den-i-födelsedagspresent-hmm-jag-har-ju-dubbelt-av-en -bok!"



Har ni också glömt av en del köp och sen glömt av det och köpt dubbelt?
Eller borde jag gå i terapi?

Kommentera 19 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-15 - 11:12:36

Haha, jag har gjort samma sak & ja - det är bara att slänga upp en gå-bort&glömt-köpa-present låda!

Anna
2009-02-15 - 11:28:16

Har faktiskt inte hänt... ÄN!

Men det vore ganska typiskt mig!

Malin
2009-02-15 - 12:08:24

Du borde gå i terapi anna!





..näääädå, det där händer inte bara dig ;)

Emma
2009-02-15 - 12:52:28

Haha! Guuud vad läskigt! Samma sak höll nästan på att hända mig igår. Var i bokhandeln igår och såg shopaholic-böckerna och skulle köpa en av dem du bloggade om och då kom en flash-back av boken i bokhyllan hemma. Japp, den var där... Det skrämmande är att jag gillar böckerna! Hur kan man då glömma att man läst dem???

Tack för kommentaren för ett tag sen. Har äntligen blivit lite inspirerad till att börja modeteckna igen sen jag hittade din blogg! Najs!

Bim HD
2009-02-15 - 12:54:01

Ne, du är inte ensam ;)

Dock köpte jag en pocket på bibblan - Total kontroll... och vad tror du står i bokhyllan här som tom är inbunden? hm... läsa i stereo? Kan ju inte direkt ens lotta ut en fd biblioteksbok i bloggen eller något, hm.

Har den rosa - första - i den där serien. Kom över mitten, det sista kvar bara. Men, det känns lite som du skriver - kan jag inte få tänka lite själv, hihihi... Oki, kanske läser klart - när nuvarande bok är klar... Läsa resten av böckerna? DET är en helt annan sak ;)

Må så grankott... kramis till en skruttis!!!

Alexandra
2009-02-15 - 12:59:34

jag har faktiskt köpt dubbelt en gång. Martina Haags första bok råkade jag köpa två gånger haha

emma
2009-02-15 - 13:10:00

Jag onskade mig en bok i en deckarserie i julklapp (som jag ocksa fick)som jag redan hade. Smarrt!! :)

Maja
2009-02-15 - 13:20:24

Oj så det kan gå! :) Hoppas du haft en angenäm Alla hjärtans dag. Själv har jag lite efterverkningar i form av vinhuvudvärk, men det var en trevlig middag jag och min sambo bjöd tre av våra vänner på. Kram gumman

nathaha
2009-02-15 - 13:47:10

s: detsamma! :D

andrea
2009-02-15 - 13:56:43

jag vill läsa de där bäckerna! och se filmen som ska komma snart :d

Jojjo
2009-02-15 - 14:10:31

Hahaha, jag har gjort precis samma sak med just en bok... Den blev dock en present till min mamma som blev mycket glad :-)



U.
2009-02-15 - 14:26:10

Haha, nej det har faktiskt inte hänt mig har däremot fått samma present två gånger av samma person. men du har rätt om shopaholic böckerna, jag läste första boken och tyckte att den var så extremt plågsam men ändå underhållande så av någon konstig anledning köpte jag nästa och hm...den var ännu värre, sedan lyckades jag med att köpa även nästa bok och den läste jag början och slutet på, så himla kass! ha det ysigt, puss :}

Ellinor
2009-02-15 - 14:45:09

Nej inte terapi, men en bokhylla. Gärna en rosa som är bara din alldeles egna! Då ska du se att du har ordning sen på vad du har och inte.. :-)

Inés:
2009-02-15 - 16:28:00

Åh, den kommer ju på bio så den måste man se! (fast blir galen på människan som vägrar fatta vad ordet "spara" betyder!) Hihi ;)

annabanan
2009-02-15 - 17:06:32

Haha. jag brukar bara råka köpa dubbelt av mat. Typ taco-mix och lök.



Jaja, du kan ju alltid lotta ut extraexemplaret i din blogg =)

Mickan
2009-02-15 - 18:15:34

Jag lyckades köpa samma bok av Marian Keyes två gånger, så nej, you are not alone;) Vi kan byta om du vill;) Du får min Keyes och jag får din Kinsella? Haha, nädå=)

Hanna
2009-02-15 - 18:26:24

Oh, jag älskade Shopaholic-böckerna, men främst av allt så älskar jag författaren Sophie Kinsellas sätt att skriva. Just nu läser jag en fristående bok av henne som heter "Remember me?", tidigare har jag läst "Undomestic Goddess" och ja. Jag bara älskade de böckerna. Trodde att du om någon skulle gilla dem, men tänk så fel man kan ha... :)

Emma
2009-02-15 - 20:31:07

Jag tror jag borde läsa de böckerna, har alldeles för många skäl jämt till att samla på mig saker och främst kläder och skor.

NATHALIE
2009-02-16 - 16:48:08

Är boken bra? ska försöka läsa den jag med nån gång.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: