GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vad jag klickar med..

2008-09-29 | 13:16:59 | Foto/Fotografering

Har haft en lite ruff förmiddag. Så därför vart jag så glad när jag fck en paketavi med posten och jag äntligen kunde gå och hämta ut mitt batterigrepp till kameran som jag beställde för en mindre evighet sen.

Jag har inte haft några direkta problem med längre fotosessioner utan batterigreppet men det känns helt klart lite granna bättre med..och dessutom så ser kameran bättre ut....och det är ju utseendet som räknas..särskilt vid fotografi..right?
Hehe..

Min fotoutrustning består nu av:



Kamera: Canon eos 400D, inköpt för 2 år sen
Objektiv:  Kitobjektivet   Canon EFS 18-55mmm
                  Canon Ef  50 mm 1: 1,8 II
                  Canon Macro EF-S 60 mm 1:2.8 USM

Dessutom två objektiv som jag hade till min analoga systemkamera:
Canon Zoom EF 28-90 mm 1:4-5,6
Canon Zoom EF 80-200mm1:4,5-5.6 II

Blixt: Canon Speedlite  430EX
Minneskort: 2 Gb, 4 Gb och 16 Gb

Skylightfilter, motljusskydd och stort tungt bökigt begagnat objektiv.
2 stycken kameraväskor.

Och bilden ovan är fotad med min lilla kompaktkamera:


Samsung S1050
Som jag har ett litet ministativ till - jättesmidigt att fästa runt trädgrenar också där när man vill ta självporträtt ute i naturen.

Kommentera 18 st

Kommentarer
conscindo
2008-09-29 - 13:24:05

borde också köpa till lite objektiv och skoj men ekonomi krävs för sånt :/

Citty
2008-09-29 - 13:35:34

Svar: I see :) Det låter ju bra. Tror inte det är så satans dyrt heller men säg till om du behöver hjälp. Jag är ju en riktig datanörd vid det här laget ;)



Jag mår primaballerina. Helt uppspelt över att jag ska beställa en ny kamera i eftermiddag! Ska sälja min nuvarande darling och köpa 'upp' mig en aning :) Haha. Hur mår du själv då? :)

Citty
2008-09-29 - 14:00:02

Svar: Det blir en Canon 40D. Jag är beroende av höga ISO-tal och denna har upp till 3200. Så det känns helt rätt för mig!



Fan så drygt. Sånt är verkligen skitjobbigt och det känns ju som att allt rasar samman ändå när man mår så. =/. Men det löser sig ska du se :) Hårt jobb lönar sig! Gillar din nya "tonight"-topp btw, supersnygg. Bloggvärlden jublar dessutom, har sett den lite överallt minsann! :)

Lottis
2008-09-29 - 14:05:08

Alltså, jag är verkligen ingen som tar några vidare kort. Inte är jag så bra på det och inte tycker jag det är så kul heller, men när jag ser alla dina grejer så blir jag ändå lite sugen... Men först kanske jag ska börja med att leta upp våra hus- och flyttkort i N:s dator...

Ha en bra eftermiddag, själv ska jag stryka... =/ Kram kram

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆
2008-09-29 - 14:18:39

åh ingen dålig utrustning du har!

Malin
2008-09-29 - 14:32:40

Haha, det var inte dåligt. Själv har jag (och Martin, det är ju bådas) en Nikon D50 fortfarande, med ett vinvinkelobjektiv som jag inte kan beteckningen på men som är bra. ;)

men det duger åt oss, vi är ju inga proffs som fotar åt andra. :)

Angel
2008-09-29 - 14:34:21

va smidigt ska genast spana in tillbehör till min samsung sånt där förstår inte jag =)

Fröken - U l m e f o r s -
2008-09-29 - 14:42:40

Jag menar det verkligen! Har kommit in här på din blogg gång på gång och bara beundrat dig :) Både i ditt skrivande och såklart din kreativa sida..

Sen kom jag på att jag var väldigt tråkig som inte berättar det för dig utan bara håller det för mig själv. Beundran och positiva tankar om andra är ju inte den sortens tankar man skall hålla för sig själv, eller hur?



Hoppas du får en härlig dag :)

Anonym
2008-09-29 - 14:43:33



helt gratis presentkort på gina och hm

funkar faktiskt!!

helt gratis



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=22672

Alexandra
2008-09-29 - 15:17:33

häftigt att det finns så mycket tekniska prylar ;) Själv har jag en vanlig enkel (fast man kan visst göra grejer med den, men orka läsa bruksamvisningen...) digitalkamera från olympus

Bim HD
2008-09-29 - 15:26:02

ler

Så talar en äkta fotograf!!! ;)

Hm, själv försökte jag via sms förtvivlat meddela vad som SKULLE kunna inhandlas av andra borta i asien, Malaysia just nu tror jag - ska till Filipinerna och kanske Borneo... Vietnam vet jag stod på önskelistan, ehhh... Handla där kanske månne lite billigare? Och de mesta kommer väl där ifrån ändå, hihihi... ja, OAVSETT vad det står på dem här hos oss ;)

Må så grankott... någon som enbart har ETT objektiv till system - 18-55, tror jag ;) Men, något mer vill jag och stativ ;)

Mikka
2008-09-29 - 15:56:54

Jag har också en EOS 400D som jag är mycket nöjd med men vill nu ta fotograferingen ett steg längre och hade velat ha ett till objektiv (har ett kitobjektiv) Vad rekomenderar du? Jag gillar mycket att fota människor och vackra ting..



Kram, Mikaela

Dead Town Girl
2008-09-29 - 17:00:33

Det där lilla stativet till kompaktkameran såg väldigt smart ut - var får man tag i sådana?

Lotta
2008-09-29 - 21:35:17

Du är inte det minsta intresserad av "modellfoto" eller.. alltså med levande människor som motiv???

Lotta
2008-09-29 - 22:03:38

Hojta till om du vill ha nån att leka med... det är ju faktiskt inte SÅ långt till Tidaholm =)

Om man står ut med någon som inte sätter poserr till 100% =)

Lotta
2008-09-29 - 22:13:31

Ja för tusan det hade varit skoj.

Jag är ju ineget proffs så vi får la hjälpa varandra med att få till det så bra som möjligt helt enkelt =)

Kommer nog ha lite mycket ett tag nu då vi skall börja spela in platta om ett par veckor, men senare i vinter kanske?

Det är ju inte så brättom, bättre att det blir bra.

Lotta
2008-09-29 - 22:25:33

Både omslag och bandfoton är mer eller mindre klart... evul black metal I say =) med corpsepaint och allt ha ha....



Japp vi får helt enkelt spåna vidare på detta... verkar tufft. =)



Nu sova.. natti natti!

Josefine
2009-11-09 - 18:44:54

Var skaffade du ditt objektiv och vad fick du betala för det? :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: