GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

oh my god can he see me?

2008-09-03 | 09:14:33 | Egocentrerat&Vardagligt

Jaha...Jävla SJ!
Ursäkta mig men..Jag brukar stötta Sj, jag brukar inte klaga...Men nu kom jag till tågstationen en timme innan tåget skulle gå, bokade fint biljett och var älig i biljettluckan när biljettförsäljaren ville sälja ungdomsbiljett till mig och jag sa att jag är vuxen.
Men sen blev tåget en kvart försenat...och sen 20 minuter och därmed missar jag tågbytet i Herrljunga där jag endast hade 10 minuters marginal....Så nu måste jag åka med det här tåget till Göteborg och därifrån på nåt sätt försöka klura ut hur jag kommer till Borås och det ska ske innan lunch eftersom den jag ska ha möte med själv ska till Göteborg för ett annat möte klockan 15...Och jag är redan nervös och virrig och halvsjuk och är alltid osäker på tågstationer och ankomsttavlor..

GAAAHHH!
Men Men...i väntetristessen har jag nu testat min webcam...Har haft datorn i 1,5 år men aldrig vågat testa den lilla inbygda kameran..
Har varit lite som Carrie Bradshaw när hon skaffar sig internet i säsong fyra och ser att Aidan kommer online och hon duckar från datorn " oh my god can he see me??!"...Lite så känner jag med webcamen..lite rädd att den är igång utan att jag vet det och lägger ut mitt liv på nån sida jag inte har kontroll över...

Nog med babbel...Nu måste jag haffa en konduktör..Och fråga hur det ligger till med den där gratis kopp med te jag har rätt till med Sj Priokortet...



Så fuck Sj
Men tack Telia för pålitligt mobilt bredband!
Kommentera 11 st

Kommentarer
Lottis
2008-09-03 - 09:23:25

Skapligt irriterande, men hoppas att mötet går bra i alla fall. Nu ska jag strax glida iväg till jobbet. Det regnar och vi ska gå till skogen... inget kul.

Ha det gott, gumman, och hoppas att dina tågbekymmer löser sig. Kram kram

stina
2008-09-03 - 10:14:33

När jag åkte hem superstressad till min bästa kompis student var tåget försenat. Klockan blev mer och mer och utsparken närmade sig! Jag hade med SJ priokort och gick och hämtade en kopp kaffe, kanske inte så bra, för att ha något att göra. På koppen stod det "det här blir en bra resa". Jo tack!

Lycka till idag!

Kram

Stina
2008-09-03 - 10:17:39

Fy så jobbigt! Hoppas att allting löser sig och du får ett bra möte. Kram.

Härja
2008-09-03 - 10:21:31

Varför skrämma små barn med monster när man kan skrämma dem med SJ?



Lycka till på mötet!

donnasandra
2008-09-03 - 10:24:25

Låter som typiskt SJ, hoppas det ordnar sig!!

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆
2008-09-03 - 10:35:52

åh ja inte kul med förseningar som förstör allt!

hoppas det löser sig

Wysteriia
2008-09-03 - 10:49:17

åååååååh va drygt att det ska krångla med tågen! ;S hoppas det löser sig!



När kommer du till sthlm? Imorgon?

Ellinor
2008-09-03 - 11:16:23

Använd dig av resegarantin! Du får väl alltid någon krona tillbaka.

Emma
2008-09-03 - 11:24:54

hamnade på din sida av en slump :) så man får ju passa på att kommentera då oxå :) Hoppas du hittade till Borås från Gbg, är inte så svårt..

alexandra
2008-09-05 - 10:22:38

usch vad irriterande, jag litar inte alls på bussar och tåg. som någon skrev där uppe å använd dig av resegarantin, har jag gjort flera gånger :P

Sandra
2008-09-05 - 17:43:11

Det är SJ det! Nästan varje gång jag åker med (jag åker ofta) så är tåget försenat. Tråkigt!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: